Ripsaw något att ha?

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Tjena, ripsaw mattor i lössnö, är det något att ha? har en 32mm för tillfället men ska byta till 38 ev 44, är det ripsaw jag ska hålla mig till eller vad ska jag byta till för mönster annars? kan en 44as matta slå i någonstans på en Ski doo rev 600 Ho? vart isåfall?

Svar uppskattas!

J

Jona$

tänk dig fingrar som drar igenom snön så har du svaret.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
På min Lynx 800 bytte jag bort original 32an mot en 38a ripsaw å det vart sämre på allt utom nysladdad led. Ripsaw i lössnö är som å äta soppa med gaffel.

plankki

Aktiv medlem
7 jan 2012
54
0
1
Skellefteå
Lånar tråden tvärt. Ska slänga på en 44as på raven och har bestämt mig för en Xc pro då det blir enklast, slipper byta drivhjul. Nån som har någon erfarenhet av den? Hur är den i lössnö och på led jämfört med 38 ripsaw som sitter på som orginal?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
44:a Backcountry-mönstret skulle jag slänga på en kortmaskin om man ville ta sig fram på sidan av spåret.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
gammalt tillbaka åkte alla 153" utan noslip, funkade kanon.

Men det blir ju mer ätande av slides och effektförluster då man måste spänna mattan onödigt mycket

Dentonmedreven

Välkänd medlem
18 feb 2013
136
1
6
Sundsvall
Jag kör med 32mm på min rev 800, INTE ripsaw :) Den går i djupsnö men visst får man hålla rätt så mycket gas för att ta sig fram i backar osv. Jag tycker inte 32mm är så farligt dåligt som alla säger, kan det vara för att jag inte ha ripsaw eller överdriver alla? Har dock inte testat köra riktigt i djupsnö med en 44as å testa skillnaden mot 32as

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jag kör med 32mm på min rev 800, INTE ripsaw :) Den går i djupsnö men visst får man hålla rätt så mycket gas för att ta sig fram i backar osv. Jag tycker inte 32mm är så farligt dåligt som alla säger, kan det vara för att jag inte ha ripsaw eller överdriver alla? Har dock inte testat köra riktigt i djupsnö med en 44as å testa skillnaden mot 32as
Det är nog mönstret, 32mm kammar satt det på gamla Edge:arna med och dom gick ju hyfsat i pudret för att vara kortisar med.
Åker man bara väldigt hårdpackad led eller där det är dåligt med snö på sjöis kanske ripsaw är vad man skall ha men i övrigt förstår inte jag varför dom sätter den där skiten på skotrar.
Men det är ju min åsikt det.

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Hittade en 44a matta camoplast, ser fin ut, 2.52 delning, om jag har noslips på den måste jag byta axeln med? vad kostar en sån ny? :p