Rivning av motor summit 800 -01

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
Har kommit så här långt, har lossa alla slangar till motorn men ser att det e kvar kylarvatten i kylkanalerna törs man lyfta cylindrarna eller är det nått jag glömt ?. Vill inte ha syndernas flod i vevhuset.
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
det är i dom där åtta smala kylkanalerna som det är kvar kylvatten inte där man ska dra av resterande bultar för att få av toppen.
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
det jag menade var att det är kvar kylvatten i dom smala kylkanalerna inte i kanalerna där man lossar cylindrarna
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
ja, men de blir alltid kvar lite vatten dära..
Lossa dom bara och låt de rinna ut när du lyfter cyllarna..

Det lilla som far ner i vevhuset kan du lätt ta bort med lite papper efter du tagit bort kolv/cyl.
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
okej på så vis men grenröret och raveportarna behöver man väll inte lossan eller?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Nja, det underlättar ju om du tar lös grenröret när du ska tillbaka med de, då kan du ju ta en cyl i taget..

Raveportarna behöver du inte röra, inte häller insugsgummina(men dom var redan borta såg jag).
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
ja de e klart då behöver man ju inte hålla på fumla med båda kolvarna när man ska ha in dom i cyllindrarna men insugsgummina dom tog jag bort för ena var spruket och det var därför jag rev ner motorn var och körde och den la bara av den nöp antagligen såg spår av det på ena kolven
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
köpte org kolvar kollade runt på forumet och de e ju så noga med och varmköra med wiseco osv hade tänkt köpa sådana först men la ner det köpte därimot boyesen rad valve
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
jo dom verkar ju va bra och betydligt billigare och köpa nya gummin till dom om det skulle gå sönder
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Okej, en tusing dyrare än orginal då och kanske 500 dyrare än v3..

Ja, men jag tror inte dom gummina lär spricka för dej. Och gör dom de borde de gå att sätta dit villken grov slang som helst, typ hydralslang eller nått, då var de väl fan om det inte skulle hålla..
 

mrGul

Aktiv medlem
17 mar 2009
92
0
6
orginal gummina skulle gå på 1495:- st och v-force3 skulle jag få för 2700 men då vet man ju inte hur länge gummina håller och dom går på 780 st till v-force