Tjena är sugen på att köpa ett RK-tek rev 2 kit till min 2015 PRO rmk! Är det någon som har nån erfarenhet av dessa kit? Hur blir effekten/slitaget på motorn med det?
Den effekt de uppger är långt från sanningen. Kollar man Rk-tek hemsida så länkar de detta kitt till en bromsning på pdf fil http://www.2strokeheads.com/REV 2 DYNO Report.pdf Där ger de en massa hk men de är vid 0,49 til 0,54 bsfc värde och de är för snålt mappat för att kunna köras ute i fält. 0,54 kan man köra 200m i dragrace. De gäller att bsfc värdet är runt 60-62 på fullvarv för att kunna köras allround.hade tänkt byta inför nästa säsong då min garanti går ut. Men är osäker om effekten/ hållbarheten är värd pengen man ger iväg förde
En standard polaris 800 2014 ligger på 0.517 bsfc vid peak hk och nog håller en sådan i fält.Den effekt de uppger är långt från sanningen. Kollar man Rk-tek hemsida så länkar de detta kitt till en bromsning på pdf fil http://www.2strokeheads.com/REV 2 DYNO Report.pdf Där ger de en massa hk men de är vid 0,49 til 0,54 bsfc värde och de är för snålt mappat för att kunna köras ute i fält. 0,54 kan man köra 200m i dragrace. De gäller att bsfc värdet är runt 60-62 på fullvarv för att kunna köras allround.
De är rent för jävligt att de och vissa andra kända trimfirmor uppger effekten på så snål mapp bara för att skryta med hög effekt de nämner inte at de är okörbart för allroundåka rena rama lurendrejeri!!
De kan inte vara sant jag har aldrig hört talas om att en motor för allroundåka kan köra så snålt. Vart har du fått de uppgifterna ifrån?En standard polaris 800 2014 ligger på 0.517 bsfc vid peak hk och nog håller en sådan i fält.
Och en 2015 polaris axys 800ho ligger på 0.461 vid sin effekt peak.
Det är från DynoTech Research, vilket ändå måste ses som en pålitlig källa.De kan inte vara sant jag har aldrig hört talas om att en motor för allroundåka kan köra så snålt. Vart har du fått de uppgifterna ifrån?
De kan inte vara möjligt att de går så snålt för då skulle ingen Polaris av den årg gå längre än 100 mil max innan de skär ihop. I dragrace och skotercross kan man snåla ner mot 46-50 bsfc för de är korta rakor.Om Dynotechs värden vore rätt vad har då Polaris kommit på för Patent som gör att deras maskiner klarar bergsklättring full mutter på 0,46 bsfc när ingen annan tvåtaktsmotor klarar det i dag?Det är från DynoTech Research, vilket ändå måste ses som en pålitlig källa.