RMK-500 ( 2000 ) Som går orent... ?

edmark

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
6
Kindsjön Sverige
Hej

Jag har en Polaris 500RMK -00 som går mycket bra när man kör fort/höga varv/gasar mycket. Men när jag har kört sakta (t ex trixat mellan träd i lite tätare skog) i några minuter så börjar den gå orent och blöddrar och blir jättesvag och går knappt upp i varv tills man gasar på rejält igen. Då går den som normalt igen efter mycket gas i ca 10 sekunder. Vad kan det vara för fel? Den drar 2,25 liter milen vid ganska hård körning. Den har varit så här så länge jag har haft den. Kan det vara fel munstycken? Fel inställd förgasare? Eller är det sjäva polaris-karaktären, att amerikanare bara går bra på fullgas?

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
Sv: Hjälp! Min 500rmk går orent.

prova att sänka nålarna ett steg till att börja med om det blir bättre men inte perfekt sänk dom då ett steg till eventuellt så kan du ju prova ett par mindre lågfarts munstycken oxå
du kan även plocka isär knasarna och rengöra dom och kontrolera att flotörerna stänger som dom ska

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Sv: Hjälp! Min 500rmk går orent.

prova att sänka nålarna ett steg till att börja med om det blir bättre men inte perfekt sänk dom då ett steg till eventuellt så kan du ju prova ett par mindre lågfarts munstycken oxå
du kan även plocka isär knasarna och rengöra dom och kontrolera att flotörerna stänger som dom ska
Det där lät som en bra problemlösning