Rmk 700 -06 instrument

RickardA

Medlem
25 feb 2009
38
0
1
Piteå
har en rmk -06a men ingen instruktionsbok, därför undrar jag vad Sourse eller vad det står är för något, det står off på min och vet ej hur man ändrar detta.
Sen undrar jag hur varma era skotrar blir, min har legat runt 55 då det varit kallt ute , men idag har den varit över 70 flera gånger, hur högt går den innan den varnar för värme??

någon som vet om det går att ta ut ström till gps någonstans runt styret, var så långt ner till batteriet =)

4stroke-rider

Välkänd medlem
15 feb 2009
232
0
16
västernorrland
det är service läge, du ändrar det genom att stå på det läget och håll mode knappen nertryckt i tio sek, sen trycker du fram nästa serviceintervall och tryck sedan en gång uppåt.... enkelt

RickardA

Medlem
25 feb 2009
38
0
1
Piteå
Finns det ingen vänlig själ som kan hjälpa mig, har försökt i två timmar att komma fram på polaris hemsida men det är fel på sidan så det funkar ej.

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Min skoter ligger runt 50-53 grader alltid när jag kör. Sällan eller aldrig man är över 70 grader. Bara om man dra sladd eller dylikt.

D

Draken

Över 70?!

Jag har aldrig någonsin varit över 52gr oavsett körning,den pendlar mellan 49-52.

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
har en rmk -06a men ingen instruktionsbok, därför undrar jag vad Sourse eller vad det står är för något, det står off på min och vet ej hur man ändrar detta.
Sen undrar jag hur varma era skotrar blir, min har legat runt 55 då det varit kallt ute , men idag har den varit över 70 flera gånger, hur högt går den innan den varnar för värme??

någon som vet om det går att ta ut ström till gps någonstans runt styret, var så långt ner till batteriet =)

70 grader är inga problem!

Jag har varit uppe i 94 grader. Men det är endast när jag krypkör med mina barn på hårdpackat. Så länge man kör i lössnö så blir den sällan över 65 grader.

Jag skulle gissa på att den varnar när den närmar sig kokpunkten.
Jag var nog rätt nära när den var uppe i 94 grader.

Angående ström så finns en kontakt under styrskyddet vid styrstången.
gul och brun kabel.
Har ingen aning vad den kan användas till men det finns kanske någon här som har nyttjat den till något!

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
när den kokar så känner den av och detonerar, det är oftast inget man behöver bry sig om. man känner när den börjar bli för varm då försöker den kyla med att klippa tändningen. 70 har man vart uppe med och över det också.. det är nog inget att vara orolig över.. men när man åker rmk så ska man vara väldigt van vid att köra den på sidan av leden och kyla ner den för den sprutar inte värst mycket snö upp till kylarna efter leden.