RMK 800 -01 vs. RMK 800 -02

Ronne_79

Medlem
22 nov 2008
38
0
1
Norrbotten
Hej, har lite funderingar över skillnaderna mellan en RMK 800 -01 och en RMK 800 -02. Hur stora är skillnaderna mellan Edgechassit och den äldre modellen?

Står i valet och kvalet mellan dessa två modeller. Är det enbart fördelar med det nyare chassit, och tycker ni det är värt att betala ca: 8 tusen kronor mer för det nyare chassit trots att den skotern har gått 200 mil längre (600mil gentemot 400mil)?

Har sökt lite i forumet och hittat svar på vissa saker men skulle uppskatta ytterligare information!

Tack på förhand
 

Burck

Välkänd medlem
27 mar 2008
170
0
6
malmberget
Edge chassiet har bättre fjädring och är smidigare på leden. Det äe väl upp till dej om du vill lägga ut 8k extra för 200 mil.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa, hade jag varit i den situationen så hade jag valt -02an. Har tidigare ägt en RMK med GenII chassit och visst gick den mycket bra men det lilla jag har provat RMK med Edge-chassit upplevde jag den ändå som lite skönare att köra. Men som sagt det är helt upp till dig att avgöra om det är värt pengarna. Provkör både så känner du ju skillnanden.
Och sen ska du inte stirra dig blind på mätarställningen. För det första så har både gått lite och det skiljer inte så mycket så totala skicket på skotern är det som ska avgöra. För det andra, 400 på en -01?? Det är 50mil per vinter. Inte omöjligt men det låter lite tycker jag.