RMK 800 -03

Ricoh

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Är i färd med att köpa en -03:ans rmk 800 och har som vanligt oavsett märke hört en del som inte gillar denna maskin.
Min fråga är förstås varför, vad är det som krånglar och som inte är bra med maskinen, gäller det tidigare årsmodeller eller även de nyare?
Snälla hjälp en inte allt för kunnig skotergalning med erfarenheter från denna maskin, är det saker som kan åtgärdas eller är det helt enkelt så att det bara förekommit "måndags exemplar".
Alla erfarenheter och åsikter mottages gärna (men utelämna gärna blajsnack om vilket märke som är skit och liknande tack)

Tack på förhand

ROACH

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Sverige
Polaris RMK 800 Vertical escape är en av dom bästa bergsklättrarna den har väldigt låg attackvinkel Den enda bergsklättrare som jag tror överträffat rmk'n är nog articcats mountaincat. Köp en vertical escape du.

S

skoterägarn!!!

det skulle i så fall vara kingcaten som skulle hänga med den!!! men jag tror han menar rmk 800 144" motorn har haft lite "andningsproblem" som anses vara löst så det är väl inget som helst fel på denna skotern snackla om grymm KÖP!!!!

M

MC600-03

nja.. har väl hört sägas att
Polaris 03:eek:rna kan ha problem med tändningen.. men det kanske inte gäller samtliga modeller.
Är boggie fjädringen lika svag som på RMK 600, så bör du nog byta dämpare omg.

S

skoterägarn!!!

demparna är inte samma som på 600 utan tvekan dom värsta standardämparna du kan få på en mountain ryde/fx med ställbar dempare i boggien tändningsproblemet ska vara löst lycka till!!!!!

Y

Yep.

Jo och F5/F7 modellerna skulle bara skära och inte gå köra med. Det är mycket som sägs och lite som stämmer.

Jag har inget hört något negativt angående RMK modellerna från -03, de lilla jag hört är att fotstegen kan bli varma men det är allt.
Tändningsfelen som fanna är återgärdat på alla -03 maskiner. Och som sagt, det är en -03 så om de skulle finnas några problem med den är det inga problem att få dem fixade.

Men jag säger att de är ett bra köp.

Ricoh

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Titta! snacka om snabba svar :eek:) verkar som det finns fler där ute som är lika galna som en annan som går och har skoter-abstinens mitt i varma sommar´n.

Helt riktigt så är det en 144" vertical edge jag har på inköpslistan, anser nog att VES:en kanske kan bli lite "lång" och bänglig om det inte är bottenlös snö. (men oj vilken grym maskin det verkar va).

De erfarenheter ni delat med er av typ andningssvårigheter samt tändningsproblem är saker som verkar vara avhjälpta, hörde t ex att polaris själva rekomenderar lyfta ur insatserna ur luftburken för att på så sätt ge maskinen mer luft, kan detta stämma och behöver inte tilluften filtreras genom dessa insatser?

Stort tack för all info, tar tacksamt emot alla erfarenheter ni har :eek:)

M

MC600-03

men om man ska va lite dryg å retas lite med Polaris anhängarna, så e ju Mountain Cat den brutalaste lössnö maskinen på marknaden..
}>
Team Snowrider som testade samtliga mountain modeller i vintras bekräftade ju dessutom detta..
Men men, Polarisen e nog jävligt bra den med, om dom nu fått bukt med ovannämnda problem.
Vi syns på toppen.. :9

Yamahapojkn

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
Att ha en så lång matta som på Vertical Escape och King Cat osv är ganska jobbigt.
Skotern blir otymplig att köra.
Nog för att skotrarna har mycket kraft att driva ut på mattan.
Men man klätrar ju inte bara.
365 är en bra längd då är den inte så otymplig.

Men nog är säkert escapen en fin skoter.

V

V-Edge

Har en RMK 800-03 som jag lört ca: 130mil med i vintras. Helt underbar maskin. Som ni sagt så var det ju lite "effekt" problem men det löste sig. De plockade bort insatsen i burken samt fick sjustera nålarna rejält men nu går den hur bra som helst. Enormt lättkörd och fruktansvärt rolig i snön. Tycker den funkar riktigt bra efter leden oxå pga av att bakdämparna känns helt suveräna. Min drar mellan 2,3-3liter milen beroende på körning. Nu är detta inte en fartmaskin men det är ju lite kul att köra fort i alla fall så jag körde mot radar för skoj skull och fick upp den i 150 km/h men det var inte riktigt bra före så jag tippar att den nog går att få upp i ca:160...vilket jag tycker är alldeles nog för en sådan maskin. Tycker du ska köpa en om du gillar dem. Jag har inget negativt att säga om dem. Tycker den är helt underbar.