RMK 900 fel

Polar900

Ny medlem
23 nov 2008
4
0
1
Leksand
Hej! har precis köpt en polaris 900 RMK -05 och backen har helt slutat fungera.
Körde den en del och backen fungerade klockrent.
Men så händer det tråkiga.
Skotern lägger av så fort jag trycker på backknappen och så håller den på och blinkar med fram och baklysena som om den inte fick tillräckligt med ström.
Är det nån annan som haft likande fel?
Tack på förhand!!!

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Kontakten under panelen som glidit ur? Men det verkar som att de e´nåt annat fel, kontakten
sitter vid styrstången mellan l-burk, oljeburken på prox 2 kanske samma på din?
Mvh/
Bola.........

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
motorn vänder ju när du trycker på knappen så att den stannar är ju ok
problemet är ju för dig att den inte startar bakåt som den ska

men var problemet är har jag ingen aning om

Polar900

Ny medlem
23 nov 2008
4
0
1
Leksand
Tack för alla svar..lyckades åtgärda felet tror jag..gick och kände på alla kontakter runt motorn och bytte tändstift..har nu gått och backat men har då låtit motorn blivit fullvarm innan det gick å få i backen utan att motorn dör ..tycker det är dåligt att motorn måste vara riktigt varm innan jag kan lägga i backen..annars så lägger den av..drygt när man ska backa ur ett släp med kapell och dö av avgaserna först innan man kan backa ut..

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Tack för alla svar..lyckades åtgärda felet tror jag..gick och kände på alla kontakter runt motorn och bytte tändstift..har nu gått och backat men har då låtit motorn blivit fullvarm innan det gick å få i backen utan att motorn dör ..tycker det är dåligt att motorn måste vara riktigt varm innan jag kan lägga i backen..annars så lägger den av..drygt när man ska backa ur ett släp med kapell och dö av avgaserna först innan man kan backa ut..
Måste vara varm och gå stabilt annars lägger dom av precis när dom vänder, gäller alla polarisar vänder väl vid ca: 500rpm och skoter motorer är väl inte dom stabilaste då precis:ciao:
/
Bola...

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Måste vara varm och gå stabilt annars lägger dom av precis när dom vänder, gäller alla polarisar vänder väl vid ca: 500rpm och skoter motorer är väl inte dom stabilaste då precis:ciao:
/
Bola...
nja

inte behöver den vara varm, den ska funka i alla fall..
sen är det inte att den vänder vid 500 rpm utan motorn stannar vid noll rpm. det sista som händer är att motorn suger in luft/bränsle blandning, komprimerar det, men tänder inte. Sen sparkar motorn bakut åt andra hållet

sen att skoter motorer är stabila vore väl att svära i kyrkan

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
nja

inte behöver den vara varm, den ska funka i alla fall..
sen är det inte att den vänder vid 500 rpm utan motorn stannar vid noll rpm. det sista som händer är att motorn suger in luft/bränsle blandning, komprimerar det, men tänder inte. Sen sparkar motorn bakut åt andra hållet

sen att skoter motorer är stabila vore väl att svära i kyrkan
ok´då, jag vet att den dör en kort stund men min rackare måste bli skapligt varm för att funka klockrent,hare.........:)
/
Bola.....

jNs

Välkänd medlem
28 nov 2006
134
0
6
34
Kramfors
tycker min måste bli varm med först, dör helt när man ska byta till backen om den är kall.

steklund900

Aktiv medlem
14 nov 2008
52
0
1
Långsele
Samma sak va de på min MXZ -04, var väldigt tjurig att backa med när den var kall.
Kolla remspänningen (inte strömmen då:laugh:) det blir lite moment 22 när man har elback. Å ena sidan ska remmen "dra" lite på tomgång och skotern upplyft för bästa start, å andra sidan så orkar inte motorn att dra runt hela paketet när den vänder, speciellt när den är kall. Så det vill till att hitta bästa sättningen där

Orcus

Aktiv medlem
18 nov 2008
56
0
1
gällivare
Kolla remspänningen (inte strömmen då:laugh:) det blir lite moment 22 när man har elback. Å ena sidan ska remmen "dra" lite på tomgång och skotern upplyft för bästa start, å andra sidan så orkar inte motorn att dra runt hela paketet när den vänder, speciellt när den är kall. Så det vill till att hitta bästa sättningen där

igentligen är det lite onödigt att ha remmen så pass hårt spänd att den drar runt mattan när man har den i luften(tycker iaf jag, detta verkar vara en smak sak).som steklund säger så kan man få problem med backen (fick jag på RE)