Hej! Tänkte att vi skulle diskutera dessa maskiner lite. Själv har jag en Assault rmk 800 från 2011. Är lite nyfiken på hur ni andra tar hand om era polarisar och vad ni har stött på för problem.
Själv har jag kört dryga 200 mil/80h med min och den fungerar än så länge helt problemfritt bortsett från att den kan övervarva ibland vid körning på kustnivå. Det är dock inget som märks om man inte kör fullgasrepor på sjö eller liknande. Bör tilläggas att min är nerdrevad och har andra vikter än standard. Är jävligt nöjd med skotern annars.
Jag har undrar vad ni andra kör på för olja? Nu när garantin har gått ut känns det tveksamt att köpa den dyra ves-gold oljan när det antagligen finns likvärdiga oljor för betydligt mindre pengar.
Hur många mil/timmar har ni kört med eran maskin? Någon som har skurit/rasat. Många av mina vänner kör nyare rotax 800 och dessa motorer verkar inte vara byggda för mer än 500 mil utan totalrenovering. Ska man vänta sig samma problem med en nyare liberty motor också?
De äldre polaris 800 motorerna hade i alla fall inget bra rykte. hwell:
Diskutera och kommentera!
//Vattenglas
Själv har jag kört dryga 200 mil/80h med min och den fungerar än så länge helt problemfritt bortsett från att den kan övervarva ibland vid körning på kustnivå. Det är dock inget som märks om man inte kör fullgasrepor på sjö eller liknande. Bör tilläggas att min är nerdrevad och har andra vikter än standard. Är jävligt nöjd med skotern annars.
Jag har undrar vad ni andra kör på för olja? Nu när garantin har gått ut känns det tveksamt att köpa den dyra ves-gold oljan när det antagligen finns likvärdiga oljor för betydligt mindre pengar.
Hur många mil/timmar har ni kört med eran maskin? Någon som har skurit/rasat. Många av mina vänner kör nyare rotax 800 och dessa motorer verkar inte vara byggda för mer än 500 mil utan totalrenovering. Ska man vänta sig samma problem med en nyare liberty motor också?
De äldre polaris 800 motorerna hade i alla fall inget bra rykte. hwell:
Diskutera och kommentera!
//Vattenglas