ROAD SHOW 2010

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
åhå, kommer ju tillochmed till Kalix!

Dock 25e april men ändå, kanske far och tar mig en titt :)
 

ExIISx

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
0
16
Krokom Swe
Provkörde Z1 turbon, F8an och Crossfiren när dom passerade Krokom 27-28/3..
Mest imopnerad av CF8an.. gudars vad den går fint! Å Turbon matade inte så dåligt den heller du...:beer:
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Nä, inga 180 i 1000.

Bromsningar i usa i samma bromsbänk och tillfälle gav 163hk i 800cc, 162hk i 1000cc.
Alltså mer i 800 än 1000.

Men kanske blir ändring inför säsongen.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Verkar inte som om det kommer att bli någon ändring på 1000cc motorn.
Men den motorn har ju ett helt annat vrid så sen uppför sig helt annorlunda.

Var det nån som hörde nått pris på 2010 maskinerna?
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Här kommer nu bilderna på de maskiner som var ute på Road Show.
Att tänka på när man kollar bilderna är att detta är tidiga förseriemaskiner.
Detaljer kan skillja på de som kommer i handeln





























 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
F8an ser grym ut :) Jag tror att Z1 Turbo EXT kan bli en storsäljare nästa år.
Crossfire är som vanligt grymma dom oxå. Men jag skulle vilja se nåra av dom 'vanliga' Crossfire modellerna. Eller iaf dom vanliga färgsättningarna/dekalerna och inte bara LE modellerna. Kan nästan va värt att skaffa fram huv å allt de andra från en 'vanlig' Crossfire bara för att sticka ut lite från mängden.
 

LinuX

Medlem
3 jan 2009
40
0
1
Gällivare
Körde Z1, F8, Crossfire 8 idag i Gällivare.
Min polare som har en ski-doo och har varit häelften hälften och arctic och en anledningen han skulle köpa en crossfire är teleskopstyret. Men efter idag när han körde (jag fick nästa tvinga han) så hade han ett brett leende när han kom tillbaka + att han ska att den ger så lätt res:rock:

Jag körde en 09 CFR8 tidigare i år, jag tyckte den gick hårt och hjorde lätt res + ett brett leende när jag hoppade av..... Men efter idag kan jag inte sluta tänka på den nya :D körde ca 40 och gasade på.... den gjorde res, testa den även när jag stog still och gick bak med fötterna och drog i styret och gasade..satttan vad den gick...skidorna upp i luften jag så bara himmel och sen ner igen:D.

Testade även gasa till i guppen samma känsla som 09erna fick res där också:D Och jävligt bra grepp fast det var riktigt slask...man kan inte tro att det är 38's kammar.

Burkningen då? Ja...vad ska man säga, jag trodde polarisen jag har var enkel men denna..... man börjar fundera om skotern är en surfingbräda;) körde 30 lutade lite och skotern följde med inget bängel med att slita och gasa..utan det var bara att luta..det fräna är att det var typ inge snö = djupsnö var bara att glömma. Men om vi säger så här skotern BORDE vara hur lätt som helst att burka med i snö när man fick upp den på en skida efter led, skulle säkert gå och göra en dounnut men man vet ju aldrig om man tippar och det händer nått när det inte ens är sin egen skoter. Iaf så är polarisen MYCKET svårare och få upp på en skida på led men denna... OH YEAH BABY!:D:rock:

Lät dessutom mindre än vad f8'an gör vilket är en liten fördel.

Omdömme? Finns ingen bättre skoter än så länge, och denna skåjter kommer att vara prio 1 efter jag har skaffat lite pengar och jobb:)

F8 har jag inte mycket att säga om men ljudet är brutalt på den :)
Tz1 kännde man att det var nå kusar under huven men trodde att den skulle vara rappare... om man jämför med F8'an

Utseendemässigt så tycker jag att F8 har blivit snyggare och TZ1'an blir snyggare för varje gång man kollar på den.
Och den bästa till sist :D Crossfire 8'an gillar jag färgen som 09'orna alltså specversionen:rock: och den matt svarta rutan en tumme upp:D
Har alltid gillat utseendet så det finns ingen snyggare skoter än Crossfire spec 800:D

Tillslut så tycker jag om man satsar på en skoter före bil så är de 130k klart värt om man gillar att köra + att om man vill ha den bästa crossovermaskinen:D

Detta är mina åsikter om vad jag tycker :)
 

boomer32

Välkänd medlem
1 jan 2005
368
1
16
Gällivare
Jag var oxo och provade 2010 maskinerna i Gällivare.
Var och gjorde lite axtester med min Cf 8-09 mot 2010 Cf8.
De gick exakt lika, om det då var föret eller ngt annat som gjorde att de gick lika kan jag ej svara på.
Men 800Ho motorn låter som att den ska gå hårdare.

F8an var en positiv överaskning.
Mkt roligare än de gamla F8 modellerna, och grym fjädring.
 

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
var också i gällivare och körde. kan inte säga att jag blev speciellt impad av cf8an, märkte knappt någon skillnad jämnfört med min -09. och att sen betalra 136 papp för den känns ju ännu mer onödigt.
 

LinuX

Medlem
3 jan 2009
40
0
1
Gällivare
Vilken tid var ni där?:)
Jag tyckte att den gick hårt som tusan! men kommer därimot inte ihåg om det gick att göra lika lätt res när man stog still med 09an.

Oavsett såg går båda hårt men eftersom jag kommer ihåg sen igår så VET jag att crossfiren gick hårt som vet inte vad...
Iaf om man ska jämföra mot en 550 edge touring ;).

Men håller med dig Irox att 130k är lite väl att ta i för en skoter, om den skulle nu ha kostat kring 115 - 120 så okej:)
Irox vad det du som hade CF8 som hade lågruta och nosen som pekade mot vägen?

Men min fråga nu är om de båda (09-10) tar lika mycket soppa eller mindre?
Ha hört att 09an tog kring 2l efterled och lite i lössnö. Eller har jag fel?
 
Last edited:

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
Vilken tid var ni där?:)
Jag tyckte att den gick hårt som tusan! men kommer därimot inte ihåg om det gick att göra lika lätt res när man stog still med 09an.

Oavsett såg går båda hårt men eftersom jag kommer ihåg sen igår så VET jag att crossfiren gick hårt som vet inte vad...
Iaf om man ska jämföra mot en 550 edge touring ;).

Men håller med dig Irox att 130k är lite väl att ta i för en skoter, om den skulle nu ha kostat kring 115 - 120 så okej:)
Irox vad det du som hade CF8 som hade lågruta och nosen som pekade mot vägen?

Men min fråga nu är om de båda (09-10) tar lika mycket soppa eller mindre?
Ha hört att 09an tog kring 2l efterled och lite i lössnö. Eller har jag fel?
nope det var inte jag, det var en 1000. jag kom dit halv 6 med bil :p
jag snittade väl 2,3-2,7 med min när det var kallt och lätt snö. sista turen drog den avsevärt mkt mera ca 3-4l/mil då snön var mkt tyngre
 
Last edited: