Körde Z1, F8, Crossfire 8 idag i Gällivare.
Min polare som har en ski-doo och har varit häelften hälften och arctic och en anledningen han skulle köpa en crossfire är teleskopstyret. Men efter idag när han körde (jag fick nästa tvinga han) så hade han ett brett leende när han kom tillbaka + att han ska att den ger så lätt res:rock:
Jag körde en 09 CFR8 tidigare i år, jag tyckte den gick hårt och hjorde lätt res + ett brett leende när jag hoppade av..... Men efter idag kan jag inte sluta tänka på den nya
körde ca 40 och gasade på.... den gjorde res, testa den även när jag stog still och gick bak med fötterna och drog i styret och gasade..satttan vad den gick...skidorna upp i luften jag så bara himmel och sen ner igen
.
Testade även gasa till i guppen samma känsla som 09erna fick res där också
Och jävligt bra grepp fast det var riktigt slask...man kan inte tro att det är 38's kammar.
Burkningen då? Ja...vad ska man säga, jag trodde polarisen jag har var enkel men denna..... man börjar fundera om skotern är en surfingbräda
körde 30 lutade lite och skotern följde med inget bängel med att slita och gasa..utan det var bara att luta..det fräna är att det var typ inge snö = djupsnö var bara att glömma. Men om vi säger så här skotern BORDE vara hur lätt som helst att burka med i snö när man fick upp den på en skida efter led, skulle säkert gå och göra en dounnut men man vet ju aldrig om man tippar och det händer nått när det inte ens är sin egen skoter. Iaf så är polarisen MYCKET svårare och få upp på en skida på led men denna... OH YEAH BABY!
:rock:
Lät dessutom mindre än vad f8'an gör vilket är en liten fördel.
Omdömme? Finns ingen bättre skoter än så länge, och denna skåjter kommer att vara prio 1 efter jag har skaffat lite pengar och jobb
F8 har jag inte mycket att säga om men ljudet är brutalt på den
Tz1 kännde man att det var nå kusar under huven men trodde att den skulle vara rappare... om man jämför med F8'an
Utseendemässigt så tycker jag att F8 har blivit snyggare och TZ1'an blir snyggare för varje gång man kollar på den.
Och den bästa till sist
Crossfire 8'an gillar jag färgen som 09'orna alltså specversionen:rock: och den matt svarta rutan en tumme upp
Har alltid gillat utseendet så det finns ingen snyggare skoter än Crossfire spec 800
Tillslut så tycker jag om man satsar på en skoter före bil så är de 130k klart värt om man gillar att köra + att om man vill ha den bästa crossovermaskinen
Detta är mina åsikter om vad jag tycker