Har börjat med brorsans skoter veckan innan skolan slutade och har plockat isär vevhuset i motorn, det jag hittade vart jag inte glad över, den har o-ringar som tätningar i lagrena i små spår och sen har den ju ringar som stoppar axeln att fara hur vilt den vill i huset men det jag fann var inte kul iaf, den hade käkat upp sina ringar då den gått till at snurra även på självaste lagrena i aluminiumet i huset och den har även gått till att skära gropar i fogen, den saknade även packning dock hade den nån typ av lim imellan. Jag får nu inte ihop vevhuset pga av dessa gropar nu då dom nya o-ringarna vill fastna i dessa.
Det jag vill ha hjälp med är om jag kan använda en deg för just det här eller om det är bara att skita i, degen ska kramas i ca 5 min mellan fingrarna med en liten dutt vatten sedan sättas i en spricka där den får torka i 40 min och sedan kan sandpappras för att bli snyggt, den ska tydligen reagera med metaller och plaster så den håller fast utan att släppa! Har använt det i grizzlyns fläkt kåpa så den tål värme och kyla utmärkt :becky:
Ska man månne sätta det i vevhuset och laga groparna orskade av lagrena?
Tack på förhand!
Det jag vill ha hjälp med är om jag kan använda en deg för just det här eller om det är bara att skita i, degen ska kramas i ca 5 min mellan fingrarna med en liten dutt vatten sedan sättas i en spricka där den får torka i 40 min och sedan kan sandpappras för att bli snyggt, den ska tydligen reagera med metaller och plaster så den håller fast utan att släppa! Har använt det i grizzlyns fläkt kåpa så den tål värme och kyla utmärkt :becky:
Ska man månne sätta det i vevhuset och laga groparna orskade av lagrena?
Tack på förhand!