Rotax 494,SNABB hjälp sökes!

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
Tjenare, har ett underligt problem, skotern startar bra, går bra tills över halv gas? sen orkar den inte längre, vetinte vad den varvar då mitt kablage har legat mot avgasröret å tagit bort dom fräna effekterna som varvräknare hel/halvlyse =)

rengjorda förgasare, rätt rem är på, 9 kg komp i båda cylindrarna,

någon som har tips vad det kan vara? har bytt bränslepump och alla slangar och och filter, för den fick luft i slangarna, och det fixade sig, men inte felet, efter det så är det bytt packningar till raveportarna och den går likadant än :hmmmm2:

Team Char

Välkänd medlem
4 mar 2009
120
0
6
Ske-hamn
Om det inte är bränsle relaterat.
Kolla upp hur det är med variatorerna. Hadde problem med att min började växla upp för tidigt och då orkar den inte. Fick ställa om sekundären och bytte även ut glidklackarna i den.

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
den går faktiskt bättre när jag primar (om jag håller full gas så den går dåligt, sen primar jag mycket), Den orkar till ibland! jo har tagit upp primären nu, och det är SMUTS SMUTS SMUTS, men ingeting som jag anser kan orsaka det felet, :/

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
vart menar du? man kan ju ställa det på utsidan tror jag? 3 st skruvar du vrider på, dom har jag på 3an, men har även provat på 6an

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
prova att spänna fjädern i sekundären, kan varaatt den är för dåligt spännd så att den växlar upp för snabbt.

har du kollat insugsgummina? tänkte om den drog tjuvluft när den gick bättre när du primade den