Rotax 503

Skidoomicke

Medlem
6 dec 2015
6
0
1
Stockholm
Tja är det någon som vet om startmotorn och startkransen passar från en rotax 503 till min rotax 670 i min skidoo mach 1 den är så svårstartad men det är visst vanligt har jag hört!:)

RullstolsZigge

Aktiv medlem
17 sept 2013
74
7
8
Berg
Tja är det någon som vet om startmotorn och startkransen passar från en rotax 503 till min rotax 670 i min skidoo mach 1 den är så svårstartad men det är visst vanligt har jag hört!:)
Rent spontant har jag svårt att tro det, 80-tals fläkt och 90-tals vätskemotor. Ät gröt! Du kan även prova att byta olja, var nån tråd uppe här nyligen om tungdragen wildcat tror jag det var. Har själv en 670 och noll problem att starta, men jag har ju primer så den går alltid igång på första draget.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Primer och äldre Rotax kräver sitt handlag. :) Å andra sidan startar den direkt oavsett temperatur när du väl kan det...

RullstolsZigge

Aktiv medlem
17 sept 2013
74
7
8
Berg
Jaha, ser nu att du bor i Stockholm, det förklarar ju saken!;) Skämt åsido, jag bor där också på deltid.

Men när jag startar min drar jag först runt ett varv sakta, sen primar jag tre gånger (se så att det kommer soppa i slangen) och sedan rycker man en gång så är den igång. Jag har ingen choke på min heller så i början får man prima nån gång extra för att hålla liv i han.

Var visst en Thundercat det skrevs om, läs denna http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=74869