I det härliga reportaget "Tikka kramar musten ur Rotax Rave 670", från Snowmobile Nr 1 feb -01, så lyckas de få ut 150,8 hp/8800 varv med modifierade CS pipor, lakeraceportning & hög komp-förbränningsrumTackar Håxås för bra länk..
Fick låna ett par Crank Shop dubbellpipor som jag provade i veckan...........
Ingen märkbar effektökning tycker jag.
Om du hade RAVEfjädrarna monterade tillsammans med cs rören så öppnades de nog inte. Det du bör börja med på 670 är vevhusporting och slidskiva. Kör själv med PSI dubbelrör,blockportad+slidskiva och är nöjd med dem(140hk/0.80bsfc). Klart mest effekt jämfört med CS och FAST....på MIN motor. Testade två set cs och ett fast, dock var fast rören racerör så de lirade inte alls på min motor.Tackar Håxås för bra länk..
Fick låna ett par Crank Shop dubbellpipor som jag provade i veckan...........
Ingen märkbar effektökning tycker jag. Skulle alldrig lägga 4.000:- som man begär på Blocket, lever bara om lite mer och det kan ju lura vem som helst!!
Fortsätter jaga en "fatboy singelpipa" för att testa
0,80 i BSFCOm du hade RAVEfjädrarna monterade tillsammans med cs rören så öppnades de nog inte. Det du bör börja med på 670 är vevhusporting och slidskiva. Kör själv med PSI dubbelrör,blockportad+slidskiva och är nöjd med dem(140hk/0.80bsfc). Klart mest effekt jämfört med CS och FAST....på MIN motor. Testade två set cs och ett fast, dock var fast rören racerör så de lirade inte alls på min motor.
Kommer ej ihåg vad egt var under bromsningen.0,80 i BSFC
vad har du i egt på din motor
då får den inte förlite soppa iaf men den levererar inte alla hästar den kanKommer ej ihåg vad egt var under bromsningen.
Men under körning ligger jag just över 1300.