Rotax-670 , Motorbyte... ?

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
passar en 670 från 99a till en 94a??
passar variatorn från 94an?
är de nått annat man ska tänka på?

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Allt passar emellan om det redan sitter en 670 i skotern, jag antar att det är en x/ho motor det är frågan om eftersom det är en -99, då ska du helst ha med pipan till den motorn också, det kan eventuellt bli problem att få ner den i 94an...

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Kolla noga !

I och med att du tydligen har en 1994 års variator så skulle jag kolla detta en extra gång....

99'ans motor har "Stora" vevaxelkonan, och kräver därmed en TRA med "Stora" konan !

94 års motor finns med både "Stora" och "Lilla" Vevaxelkonan beroende på när den är tillverkad.

Sedan så har jag för mig att även vevhusets fästpunkter för motorkuddarna/plattan skiljer något !

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
2stroke skrev:
I och med att du tydligen har en 1994 års variator så skulle jag kolla detta en extra gång....

99'ans motor har "Stora" vevaxelkonan, och kräver därmed en TRA med "Stora" konan !

94 års motor finns med både "Stora" och "Lilla" Vevaxelkonan beroende på när den är tillverkad.

Sedan så har jag för mig att även vevhusets fästpunkter för motorkuddarna/plattan skiljer något !
hm intressant att veta de där om liten å stor kona, hur kolla man de?
nåväl bytet ligger på is motorn är lagad, de var inte så farligt som jag först trodde.
tack för tipsen