rotax 800 nyrenoverad.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
hej nu till problemet skruvade ihop den och körde en sväng.varmkörde den riktigt innan jag körde iväg,allt fungerde fint tills ca 15-20min då började den bluddra gå fett så jag körde den till garaget ca 200 meter.jag har rengort förgasaren kollat allt i dom,kolla reesen,kompen,spraya startgas allt utan resultat.det jag tänkte på var att det rök mycke och den slog tillbaka i dragsnöre när man skulle starta den så till slut når jag skruvat isär allt 10gå utan resultad så small mangnapullen sönder så då kastade jag in handuken.
nya tag kanske täningen har flyttat sig men icke allt ser bra ut ska mäta tenspolen i morgon.
vad är felet kan det blivigt en förtjutninh på vevaxeln? eller.
Tacksam för hjälp

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Skruvat isär allt?
Röker det mycket? sött glykol? kan det var så att den läcker in glykok tex i toppen och efter den stått länge har du så mycket glykol i motorn att den inte går runt och därför drog du sönder magnapullen?
Mvh

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Har hittar felet nu.lossade reesen och kollade in i hålen oj,ska kolvarna gå åt samma håll? nej, så det är bara skruva ur motorn igen då och skicka iväg den till firman som fixade veven.

D

Daweasel

Är detta rekord!? Sneda vevar har man ju varit med om.. Skakade den inte betänkligt? Burken med 180 grader fel tändning, hur funkade det?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
dom har monterat ihop den het rätt den gick ju rätt bra ca 10 min tills den börja bludra och i de läget hadde veven ändrat sig.
så när en kolv vänder och ska gå upp så går den andra koven också upp 4mm innan den vänder neråt