hejsan!
tänkte kolla intresset på min racemotor nu på sommarkvisten här på forumet.
det är som sagt en rotax trippelmotor i nyskick. motorn är nyligen genomgången av duktig mekaniker då också veven kollades och balanserades. Ej tävlad med efter att den kollades. endast kört ca 5km med den för att se att den gick bara. och det gjorde den! så in i h******..
lite specifikationer:
* 780 block från grunden men är portat (milt)
* 809 portade och uppborrade cylindrar med 583 kolvar
* crankshop racepipor med ljuddämpare (underbart ljud, inte för högt)
* planad topp
* 809 tändning
* ny org packningsats såsom insugsgummin
* värstingförgasare, uppborrade och värre nålsäten o nålar.
* V-force reeds
* nyrenoverad startmagnapull
ja som synes är det bara bra grejer och allt är i mycket bra skick, har säkert glömt en massa.
är det nån som är ute efter en dragracemotor så hör gärna av er för den bara står.
det är bud som gäller och inga skambud då jag vet vad motorn är värd. uppskattar seriösa köpare. den finns i sundsvall. fler bilder kan ordnas om så önskas.
länkar en film från när den stod på tomgång från i vintras.
http://www.youtube.com/watch?v=63xChC3fuMU
man får gärna ringa eller mejla om man vill också på 0766-33 26 39 och mejladressen: lilljontas@hotmail.com
chassiet som motorn sitter i finns också och är en ski doo mach z 780 95 och är i nyskick det med! finns också en xrs rev 07 boggie kompl om det är nån som är intresserad.
mvh jonas
tänkte kolla intresset på min racemotor nu på sommarkvisten här på forumet.
det är som sagt en rotax trippelmotor i nyskick. motorn är nyligen genomgången av duktig mekaniker då också veven kollades och balanserades. Ej tävlad med efter att den kollades. endast kört ca 5km med den för att se att den gick bara. och det gjorde den! så in i h******..
lite specifikationer:
* 780 block från grunden men är portat (milt)
* 809 portade och uppborrade cylindrar med 583 kolvar
* crankshop racepipor med ljuddämpare (underbart ljud, inte för högt)
* planad topp
* 809 tändning
* ny org packningsats såsom insugsgummin
* värstingförgasare, uppborrade och värre nålsäten o nålar.
* V-force reeds
* nyrenoverad startmagnapull
ja som synes är det bara bra grejer och allt är i mycket bra skick, har säkert glömt en massa.
är det nån som är ute efter en dragracemotor så hör gärna av er för den bara står.
det är bud som gäller och inga skambud då jag vet vad motorn är värd. uppskattar seriösa köpare. den finns i sundsvall. fler bilder kan ordnas om så önskas.
länkar en film från när den stod på tomgång från i vintras.
http://www.youtube.com/watch?v=63xChC3fuMU
man får gärna ringa eller mejla om man vill också på 0766-33 26 39 och mejladressen: lilljontas@hotmail.com
chassiet som motorn sitter i finns också och är en ski doo mach z 780 95 och är i nyskick det med! finns också en xrs rev 07 boggie kompl om det är nån som är intresserad.
mvh jonas
Attachments
-
198,4 KB Visningar: 8
-
196,7 KB Visningar: 6
-
199,6 KB Visningar: 5
-
175,2 KB Visningar: 5
-
196,6 KB Visningar: 5