RR dricker bensin...

kiruna92

Välkänd medlem
12 feb 2007
108
0
6
Tjena var upp till riksgränsen ihelg och körde lite skoter, ganska blandad körning i 5.5 mil.
sedan när jag tankade fick jag i 28 liter :shocked: tyckte det var lite mkt så jag åkte ut på sjön och drog en gasrepa för att sedan se hur stiften såg ut ( har iridiumstift , om det spelar någon roll) till min förvåning var stiften aningen vita på kanterna och alldeles snustorra. tar dom så här mkt bensin?
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
prova köra ledkörning istället. Har testat pressa min skoter några mil och räknade ut att den tog 2,5liter mil efter leden. i pudret kan du nog räkna med x antal liter till :)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Behöver ju inte innebära att den går snålt på låg och mellan om du drar en fullgas repa.

Men om du har kört i puder med ingen gas , full gas , ingen gas, full gas kan man få en maskin att ta hur mkt som helst :)
 

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Om jag skulle svara på ämnet så hade jag blivit lite fundersam om den hade druckigt nå annat :p....förgasare + mycke snö = tråkigt =/ men lät ändå lite väl mycke. Btw, hur är det med snö runt abisko/björkliden? Ska dit på påsken och hört att det är lite snö, brukar ju aldrig vara mycke men ändå.
 

kiruna92

Välkänd medlem
12 feb 2007
108
0
6
I abisko är det ingen idé att köra om man vill ha snö däremot finns det ganska mkt snö i riksgränsen, björkliden vet jag inte men ungefär samma.
 
C

CROA

Kör du på org bestyckning så förvånar det mig inte ens om skotern skulle ha 10L milen.
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
jag vart okså lit förvånad då jag köpt min RR över att den tog så mycket soppa men det accepterar jag nu för man har så j***a roligt :D 2-3 l/milen led 4-7 l/milen typ i lössnö drar min då är den ombestyckad