RS Rage slutsåld!

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Tja. Jag har köpt en Rage och min polare blev grymt sugen att skaffa en likadan. Han kör idag Polaris 800 SKS -03. Vi har ringt runt till olika Yamma-butiker som allihop påstår att den är helt slutsåld i Sverige!? Samma sak gäller ev. också RS Mountain. Vet någon av er där ute om det finns en osåld Rage någonstans i Sverige? Och en fråga till er som lyckats få en Rage. Fick ni en extra kylare monterad bak i bandtunneln? Enligt en Yamaha-säljare ska man få det på köpet p g a varmgångsrisk.

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
tja! jag hade turen att få en av de sista RS vector Mountainen på Yamahacenter Luleå, extrakylaren följer med draget har jag fått höra iaf..

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
Rage...

Jag har då fått x-tra kylare monterad i bandtunneln på min Rage. Ska tydligen sitta monterad från början... Men det kan vara så att dem som fått sin tidigt inte har fått någon motnterad, eftersom dem inte kom till handlaren förens någon vecka efter maskin? Eller något i den stilen.

Har däremot hört att dem är slutsålda i Sverige nu... Hade tur som beställde min tidigt. Vectorn tror jag också är slutsåld för tillfället. Iaf den silver färgade. Dem sista gick på skoterns dag här hemma...

// Jesper

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
41
Luleå
Var visst slutsålda i hela sverige och beställnings tiden var på 4månader om ryckterna stämmer..

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Tja man visste ju att det skulle bli strid om dom sista ..

Så man funderade inte så himla mycket utan agerade istället och beställde maskinen redan i april/maj .
Dom som fundera för länge blev utan nu ..

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
det finns juh liksom ingen anledning till att behöva vänta några veckor till?

de hade juh kommit till sverige förra veckan dvs slutet på oktober, sen skulle de juh skickas ut, å de lär inte ta ett par veckor att få ut dom?

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
Slutsåld

Jajjemen. Visst stämmer det att Ragen är slutsåld. Jag ringde min handlare idag och frågade om jag kunde hämta min. Javisst svarade han. Hämta den imorgon.
Jag sa då att jag hade blivit orolig för ryktena om att den var slutsåld. Han svarade med att konstatera att så var fallet. Enligt honom skulle de inte få en enda Rage till under hela säsongen. Snacka om taskig planering. När järnet är varmt ska man väl smida? Yamaha måste väl vara intressetad av att sälja så många som möjligt?
Jag är dock glad för att de är slutsålda. I.o.m. detta så kan andrahandsvärdet vara bättre. Jag kommer iallafall att premiäråka min Rage imorgon. Ska ha fixat de första 50 milen så fort som möjligt sen är det service.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Är första servicen redan efter 50 mil på RS'en? Lyck-ostar ;)

Yamaha-importörens planering är sannerligen värdelös. De verkar inte fatta att svenska folket är lite sega på att anamma 4-dunks tekniken men borde väl fått lite vibbar om att de skulle säljas bra i år. Även RX såldes hyfsat bra förra året trots det sagolikt överhöga priset.

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
...

Första service ska väl göras mellan 50-100 mil tror jag...

Först ska den köras på tomgång i 15 minuter.
Sen ska den inte köras över 6000 rpm de första 16 milen.
Därefter är det varierande gas utan större belastning som gäller uppp til 50 mil och sedan är det fullt ös som gäller.:D

Iaf vad min polare på verkstaden sa när jag hämtade min Rage.

Hoppas snön kommer snart... Skulle bli kallare nu i nästa vecka... Vill ju ha 1 meter snö minst...

//Jesper

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Fjädring

Hej alla glada nya Rage-ägare. Nån av er som har kollat in fjädringen/dämparna på nära håll och skruvat lite i väntan på snön? Funderar att ställa allt på det mjukaste eftersom den bör vara styv som ny. Vad tror ni om det (jag väger 83 kg och gillar all typ av körning)?

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
Första åkningen...

Var ut och provade Ragen för första gången på riktigt idag. Fan vad fint den gick... Var då inte så mycke bärighet i snön bara... Men kul var det! Blev 3,4 km... 2 varv runt åkern... Hopppas snöandet håller i sig... Vill ha massa mera snö. Är ca 2-3 dm här nu och det snöar fortfarande...:D

Någon annan som varit ut och åkt nått än?

//Jesper

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Premiärturen idag.....

...med min nya Rage. Blev ca 15km på skogsbilväg, det är ju inte så mycket snö här i centrala Härjedalen (10-15cm). Se för övrigt bild från denna tur på min "profil". Får nog ta släpet uppåt Funäsdalen och Bruksvallarna nästa helg, där är det 40-60cm :)

Den går ju underbart mjukt och tyst det lilla man kan känna under 6000 varv (inkörning ännu). Verkar vara ganska mjuk primärfjäder, tillslag på runt 3500 varv. Det mesta av det "toknervösa" beteendet från RX-1:an verkar betydligt mindre på RS. Fjädringen tyckte jag kändes ganska komfortabel inställt från fabrik ("mellanlägen" på allting)......jag kommer troligen att styva upp boggin vart det lider när inkörningen är avklarad och snötäcket tillåter lite seriös pressning av maskinen.

Känns också att det är en lite tyngre och mer komfortinriktad maskin än min förra (Mountain Cat 600 efi -02).......men det visste jag ju om innan ;-)

Ha´de / Matti

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
42
Ludvika
Slutsålda???

Kolla med PJ Carlsson Maskin i Ludvika... Var där nyss och jag tror dem har ett par blåa Rage kvar... Lät iaf så på polaren som jobbar där...

//Jesper