Tja!
Har problem med en RS Turbo -06. Den fick för sig att trycka ur sig olja genom vevhusventilationen ovanför förgasarna. Efter att ha torkat rent och bytt olja fungerar den nu perfekt igen. Detta skedde då det va kallgrader ute och har kört ca 300 mil med skoter före det inträffade.
Kan det ha berott på kondensvatten som frös och sen det blev övertryck i vevhuset?
Har hört att nytro med turbo har en dränering för kondensvatten som man får tömma efter varje tur. Stämmer det? Vad skall jag göra för att slippa problem i framtiden?
Har problem med en RS Turbo -06. Den fick för sig att trycka ur sig olja genom vevhusventilationen ovanför förgasarna. Efter att ha torkat rent och bytt olja fungerar den nu perfekt igen. Detta skedde då det va kallgrader ute och har kört ca 300 mil med skoter före det inträffade.
Kan det ha berott på kondensvatten som frös och sen det blev övertryck i vevhuset?
Har hört att nytro med turbo har en dränering för kondensvatten som man får tömma efter varje tur. Stämmer det? Vad skall jag göra för att slippa problem i framtiden?