RSI Styrhöjjare

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Hejsan alla glada:)

Är det någon som har erfarenhet på RSI styrhöjjare? Jag köpte till min polaris de svarta som finns i olika längder samt en adapter till styrstången. Men jag får den tydligen inte att sitta rikigt då jag har dragit den både frammåt och bakåt vid tillfällen som lite hopp etc. Ingen jätte extrem påfrässning kan jag tycka och tycker de bör sitta betydligt bättre för det är ju inte billiga grejor ändå:notrust:

Någon fler med denna erfarenhet eller någon som har någon åtgärd till detta:hmmmm2:

wez

Välkänd medlem
27 dec 2008
428
0
16
tierp
bottnar dom i varnadra? alltså dom delarna som sitter runt röret/styret! isf ful lösning med att slippa av dom lite..

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Nä då det finns glipa mellan och har redan dragit av orginalt bultarna en ggr. och nu köpte insex stål bultar så de ska ju hålla lite bättre iallfall:) Men samtidigt ska man inte behöva dra åt så man nästan drar sönder verktygen mm. så något känns fel:(

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag har den längsta, enda gången jag rubbat den var när jag
Jag grenslade en tall..

Fredriksson_

Aktiv medlem
7 feb 2011
52
1
1
Björksele
hade en sån på lynxen jag hade förr. borrade hål och gängade in skruvar i nedre fästet rakt genom. De höll väldigt bra.
Jag var också besviken tyckte de skulle hålla bättre. Hoppas du förstå den dåliga förklaringen

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Hmmm, näää nu är jag nog lote trög ändå Fredriksson_. Hade du alltså haft problem med den och sen hur borrade du igenom den??:)

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
har en 3" RSI höjare + styre och inga problem med det, har slagit i diverse träd, stubbar å sten.

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Har ett Renthal fatbar styre, tror du det kan bli mer kraft eller påfrestning för man har ett högre styre?? Hmmm, kanske ligger något i det kanske men borde ju ändå funka då det är många som kör med det...:)

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
hej! jag har provat rsi på två olika skotrar nu och på första satt den som gjuten. På den andra var det som du sa det lossnade ibland dock oljade jag bara in skruvarna och drog åt så då satt även den efter det... Men jag tror problemet ligger inte i styrhöjjaren utan i fågelpinnen vars den skall fästas. Saknar din fågelpinne "räfflor" isf är det nog där du har problemet! =)
Hejsan alla glada:)

Är det någon som har erfarenhet på RSI styrhöjjare? Jag köpte till min polaris de svarta som finns i olika längder samt en adapter till styrstången. Men jag får den tydligen inte att sitta rikigt då jag har dragit den både frammåt och bakåt vid tillfällen som lite hopp etc. Ingen jätte extrem påfrässning kan jag tycka och tycker de bör sitta betydligt bättre för det är ju inte billiga grejor ändå:notrust:

Någon fler med denna erfarenhet eller någon som har någon åtgärd till detta:hmmmm2:

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Nej då, fågelpinnen har fästen... Nu har jag satt höjjaren exakt på mitten av den om det kan ha något med det att göra. Då jag hade den längst in förut, nu är det ju inga drastiga förändringar men måste ju testa allt:)

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
tkr inte det ska ha något med det att göra :p jag hade iaf alltid längst ut har du en hemma svarvad fågelpinne? =)

Nej då, fågelpinnen har fästen... Nu har jag satt höjjaren exakt på mitten av den om det kan ha något med det att göra. Då jag hade den längst in förut, nu är det ju inga drastiga förändringar men måste ju testa allt:)

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
När det är också RSI fågelpinne till just polaris, har till och med bytt bultar till rostfri med insex infattning då jag drog av de som sitter orginal. Och dessa ska ju hålla ännu bättre och skruvat tills jag inte vågar mer så jag inte drar av dessa också:)