Runar/ Hankke..

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Skulle ni kunna skissa på ett förslag till medlemskort som vi kan lämna till ett tryckeri?

Vad som ska vara med på kortet, och vad som ska vara med på remsan som sitter kvar i blocket.

Jag skulle kunna höra runt lite med dem, bara jag hade nå att visa dem.

Tror STENHÅRT på idén vi kläckte.

MVH L-O

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Skulle ni kunna skissa på ett förslag till medlemskort som vi kan lämna till ett tryckeri?

Vad som ska vara med på kortet, och vad som ska vara med på remsan som sitter kvar i blocket.

Jag skulle kunna höra runt lite med dem, bara jag hade nå att visa dem.

Tror STENHÅRT på idén vi kläckte.

MVH L-O
Ska träffa hanke i morgon, annars så här hastigt
Medlem i Sävast Skoterklubb
Namn
Plats för årtal
Ordningsnummer

På delen i blocket
Namn
Ordningsnummer
Årtal

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Det låter som ett bra förslag, samt om det finns plats en logga för skoterklubben
och om det ryms på baksidan lite skotervett

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
och om det ryms på baksidan lite skotervett
Klokt, det gäller att passa på med olika medel och vägar
Vad gäller de officiella lagarna och riktlinjerna finns det ju oändligt via olika hemsidor för Snofed, Nationella skoterrådet och inte minst en hel mängd klubbar men en enkel populärversion finns det alltid plats för.

Ett förslag kunde om man har möjlighet att lägga text på baksidan av ett medlemskort kunde vara att göra en "försvenskad" översättning av "sledders pledge", med rätt typsnitt och enkelhet i översättningen (mao K.I.S.S) borde det rymmas.
Grundtexten (enl bif bild) på utrikiska finns på IASA:s hemsida http://www.snowiasa.org/guidelines-resources/ där det även kan finnas andra tankar att hämta!

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Bra jobbat L-O! hör av dig när de är klara så kan jag ta hand om några och sälja till folk på jobbet

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jepp, fixar det.

Kommer ta c:a 1 månad att få dem skulle jag tro.

Det var väntelista hos reklambyrån.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Har fått en första layout på de nya korten.

Hoppas ni gillar dem.

Jag har tagit några egna beslut om hur de ser ut, tillsammans med vår logga.

Ville trycka upp lite "Tänk på att...när du kör skoter" på baksidan, men pga att det skulle bli skitdyrt så tryckte den texten på framsidan, jag ville verkligen ha med den.

Eftersom Snowmobile.se sista tiden ställt upp med att hjälpa oss att få använda deras forum som mötesplats för hela klubben (och andra skoteråkare också) fick deras länk komma med på ett hörn. (Gratis reklam för Snowmobile)

Ni kommer fatta bättre när ni får se dem, tycker att de vart bra iallafall.

Om inte, får väl den första som klagar trycka upp nästa omgång ;)

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
det är säkert bra L-O.
Blir bra att vi får tag i kort och kan börja värva nya medlemmar igen:eyebrows:

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Saker jag klurat på för att skaffa fler medlemmar (göra det lättare för folk att hitta klubben OCH betala medlemsavgiften)

1. Här och på en framtida "riktig" klubbsida lägga upp en mall av ett inbetalningskort där folk kan fylla i sina uppgifter och skriva ut för inbetalning. Ifall det är någon som betalar med giroblanketter, eller helt enkelt vill veta vad de betalt till.

2. I klubbstugan och på andra lämpliga ställen: Inbetalningskort med färdigtryckta rader för namn, adress osv samt klubbens kontonummer.

3.I klubbstugan och på andra lämpliga ställen: Visitkort för klubben med adress till fungerande hemsida, uppgifter som behövs för inbetalning osv.

Det ska vara megalätt få tag på OCH ta med de uppgifter som behövs för att betala in medlemsavgiften!

Allt vi behöver nu är en meter nysnö... ska vi säga till 15:e oktober. :eyebrows: