Rush 600 2012

Tradestate

Medlem
5 jan 2012
8
0
1
Har ett problem med nya maskinen!
När jag kör med skotern så får jag larm på lågt oljetryck efter några minuter.
Stänger av motorn och startar igen och då är larmet borta. Har hänt båda gångerna jag kört. Den är ju för böveln NY!! :-( Olja finns i behållaren samt i bränsletanken (då det ska vara oljeblandat 4% första tanken) men jag har inte vågat köra mer efter att larmet dykt upp. Är det normalt? Luft i oljepumpen? Snälla hjälp! Ska upp till ÅF nästa vecka men skulle vilja plocka era hjärnor också.

Sen låter bromsarna lite illa. Kanske det är för att dom inte är inslitna i beläggen ännu?

Med vänlig hälsning, Andreas
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Den varnar för låg oljenivå,inte för lågt oljetrck. I Polaris 2012 tråden finns det fler med samma problem. Läs där. Men är det olja i behållaren så är det bara att köra.
 

Tradestate

Medlem
5 jan 2012
8
0
1
Den varnar för låg oljenivå,inte för lågt oljetrck. I Polaris 2012 tråden finns det fler med samma problem. Läs där. Men är det olja i behållaren så är det bara att köra.
Tack för svar, men behållaren är tokfull! Skotern har gått 20min bara. :-/
Ska kika igenom forumet lite bättre. :)
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Tack för svar, men behållaren är tokfull! Skotern har gått 20min bara. :-/
Ska kika igenom forumet lite bättre. :)
Är väl något problem med nivågivaren. Men så länge det är olja i behållaren så händer ju inget. Förvarna din ÅF att du har det problemet kanske dom kan fixa det på 1.a servicen.
 

Tradestate

Medlem
5 jan 2012
8
0
1
Är väl något problem med nivågivaren. Men så länge det är olja i behållaren så händer ju inget. Förvarna din ÅF att du har det problemet kanske dom kan fixa det på 1.a servicen.
Japp ska in och byta bakramen pga sprickor i pulverlacken. :-/ Ska ta upp det med dom då!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Ingen fara att köra om oljelampan lyser och du har olja i tanken.
Oljenivåvakten har bara koll om det finns tillräckligt med olja i oljetanken, den har ingen aning om det verkligen kommer in någon olja i motorn.
Min oljelampa har också börjat lysa ibland oftast är det vid kraftiga gupp/landningar som den får för sig att lysa.

Så du kan lugnt köra vidare...