Rush 800, Varför rapporterar ingen något?

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Jag ska troligen beställa en Rush 800 i helgen eller om jag fegar ut en beggad dragon tills dess att mera information och priserna blir bättre på beggade Rushar.

Snälla ni som har Rush 600/800 och skriv lite om vad som är bra eller dåligt.

Tack på förhand.

/Mvh: Micke

dunderkullen

Medlem
26 okt 2010
18
0
1
ö-vik
www.dunderkullen.com
har en rush 800 å ja är riktigt nöjd överlag. tar mycke tid å förstå sig på fjädringen men ju mer tid ja lägger ner på den destå grymmare bli den..
för å va kortbandare så går den riktigt bra i lössnö å orginal mattan driver på bra fast den bara är 34mm
motorn är riktigt grym!! dok ändringar i variator å drevning behövs för att remen ska hålla vid lössnö körning! min ha gått 35 mil som billigast vid lugn körning ha den tagit 2,4 å när ja använder maskineriet på riktigt då ta den 3,8-4,2 liter milen.

trip

Välkänd medlem
23 sept 2007
112
0
6
KIRUNA
jag har inget negativt att säga om min rush 600 2010 iaf, fast då har jag bara hunnit köra 55mil med den.. går fint i lössnö för att vara en 120" originalmatta och fjädringen är enormt skön, lätthanterlig och kvick maskin. Min fru kör den mest och hon e nöjd som tusan och har toppat den till 172km/h ;-)

Ta och provkör en, det e alltid bäst om du e sugen på att köpa.

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
@Trip
Du har inga problem med att den går varm?
Tänkte att 2011 så har dom kylare i tunneln som vanligt också.

trip

Välkänd medlem
23 sept 2007
112
0
6
KIRUNA
@Trip
Du har inga problem med att den går varm?
Tänkte att 2011 så har dom kylare i tunneln som vanligt också.
tror att anledningen att de har en till kylare är för att 800:an kräver mer kylning och då blir det billigare och enklare att ha samma konstruktion på 600:an. Jag har inte haft några problem med att den går varm. Tyvärr så finns inte någon tempmätare utan bara varningslampa, så de e svårt att säga hur varm den går när man kör hårt spår.

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
Åkte förbi killen i Sandviken men tyvärr hade han tydligen bestämmt sig för att inte svara i telefon och var tydligen inte hemma även om han visste att jag skulle komma.
Så man får väl vänta ett tag till innan man hittar en ny baby.

MP_Swede

Välkänd medlem
31 dec 2008
178
0
6
Bålsta
att tänka på vid köp av rush 800! dom måste drevas ner å få en annan sec fjäder inte av anledningen att dom är slö! utan för att remmarna ska hålla vid lössnö körning..
Intressant, har du någon setup du skulle rekomendera eller fungerar den Setup som Jimmy skrev om som han gjorde till sin flickvän?
Vad innebär det att dreva ner? blir den starkare/svagare vid start och långsammare i top fart?

SEEYA

Medlem
6 nov 2008
32
0
1
Tierp
jag har kört 100mil med min å nu är ja inne på fjärde remen!
men dreva ner den förra helgen till 21-41 nu har den gått tre dar i fjällen å håller än!:p sitter 44a matta på med!