Rx-1 -03

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
Hej jag är spekulant på en Rx-1:a, årsmodell 2003, vad ska jag kolla efter för fel och brister på den, finns det några klassiska/vanliga fel?

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
Ingen har svarat, det måste vara ett gott betyg för RX-1. Imorgon är man ägare till en sån då. :becky:

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Nej!!!! du kan inte köpa sånt skit!................skojar lite bara, är en aldeles utmärkt ledmaskin. Och som ja fattat det går den många problemfria mil.

MrAc

Medlem
7 dec 2008
34
0
1
Norrbotten
Nej!!!! du kan inte köpa sånt skit!................skojar lite bara, är en aldeles utmärkt ledmaskin. Och som ja fattat det går den många problemfria mil.
har själv haft en worrior 04 det är en riktigt bra skoter men tung som ett as :cheesy:

Ja nu är jag i alla fall lycklig ägare (än så länge :blink1:) till en RX-1. Tycker inte den känns tung efter min första provtur men å andra sidan har jag inte kört fast med den ännu. 295 kg tjänstevikt, 255 tomvikt ska den visst väga. Hyfsat bra drag i den i alla fall. :)

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
har själv haft en worrior 04 det är en riktigt bra skoter men tung som ett as :cheesy:
Jag har just köpt mig en warrior -04. Har hört att slidsen nöts snabbt på hårt underlag, stämmer det??? Skulle man behöva satsa på isrivare??

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Om mattan inte är fullskodd så kan du montera in M6x18 vagnsbult + karossbricka+lockingmutter i varje 'stängt' hål.
Då kommer problemet med slidesnötning i princip att upphöra.

Har kört så i ca 1000 mil innan jag bytte till fullskodd matta. Bytte slides vid 700-800mils strecket så det får väl kännas som godkänt.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
ok. Du råkar inte ha några bilder på hur det såg ut? Skulle vara lättare att göra likadant själv då. Om någon annan har bra bilder på hur man satt dit bultarna i mattan får ni gärna lägga upp några!

Ska man helt strunta i isrivarna då eller...

tack på förhand för fina bilder :)

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
jag har klarat mig utan isrivare (har kört bort bägge), men jag ska då absolut stoppa dit nya till nästa vinter.
problemet med slides är kanske speciellt på dom längre rx-1 eftersom att man måste ha mattan sträckt otroligt hårt för att den inte ska rappa,
men även korta blir varma då gummi mot plast inte är speciellt friktionsfria
men som Mikael_N hade jämfört på sin skoter så gjorde det upp till en dl/milen om jag inte kom ihåg fel.
på min sitter det M8 men M6 är nog bättre

några bra bilder blev det inte, men det kanske duger i allafall