RX-1 dyna från -03 på en MM 700 -00?

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Hur mycket måste jag göra om för att den skall passa?

Är seriöst sugen på att modda lite, skulle se rätt fränt ut!

Mvh Jeppe

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
De hade varit fint om man hade dragit avgaserna bakåt som på Rx1an, de hade löst mitt problem med igensatta utblås. Mycket jobb dock.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
700DeepSnowSpecial: jo är riktigt sugen på det. Men på min MM är det då ett avgasskydd som gör att det inte kmr in snö i avgasröret. Om du inte har det går det nog ganska enkelt att göra ettt eget eller att köpa billigt fins nog också.

Jag tror inte att det går att få att det ser ut som Rx-1ans avgassystem på en trippel. Eftersom den är 4cylindrig så kan man dra två pipor ihop och göra till en och lika dant på andra sidan. Och ha kvar effekt. Skulle nog vara fruktansvärt svårt med en trippel att få ut lika mycket om man ska dra om allt.

Men det skulle vara mycket fränt, snygg och bra för igentäppta avgas system är det verkligen!

Yamaha_Nisse: Okey, skicka bild så fort du har det. Men hur är det med hålen till dynan. Är faktiskt rätt händig så hålen där bak går att ordna.

Mvh Jeppe

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tjena,

Nu har jag fixat bilder och kollat. För att fästa dynan baktill måste du bygga nån form av stag. Inga problem då du uppgav dig som lite händig...:rolleyes:

Passformen var förvånats värt bra, ett lite större hål from vid tanken, men min lösning är nog bara fylla på med fogskum (eller dyl), kanske bygga något litet fack för förvaring av olja x-tra rem eller nått!
Sitthöjden blev c:a 1dm högre!

Tog bilder med all plast, på då det såg förjävligt ut utan! Nu blev jag själv riktigt sugen o slänga den på mitt BR projekt!

Mvh Yamaha_Nisse!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Tack så jätte mycket.

Så du säger att du ska kasta på Rx-1 dynan på din Sxr?

Är sugen på en rx-1 dyna på MMen. Har satt en 6 cm styrhöjare på, så det kommer nog att bli riktigt bra, styret är också högt, så det borde ändå inte bli så dålig körställning.

Men jag vill såklart att dynan skall vara svart/grå eller svart/blå.
Eftersom skotern är blå och lite grå nu.

Mvh Jeppe

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tack så jätte mycket.

Så du säger att du ska kasta på Rx-1 dynan på din Sxr?

Är sugen på en rx-1 dyna på MMen. Har satt en 6 cm styrhöjare på, så det kommer nog att bli riktigt bra, styret är också högt, så det borde ändå inte bli så dålig körställning.

Men jag vill såklart att dynan skall vara svart/grå eller svart/blå.
Eftersom skotern är blå och lite grå nu.

Mvh Jeppe

Njaa, den åker nog på min gamla BR 250tf :evil:
Ifall jag inte får den såld, för det ser lite råare ut med den på!

Mvh