rx warrior kuggar över

dunderklumpen

Medlem
16 feb 2005
20
0
1
har en rx warrior ca 80 mil och körde nu i helgen i riklig lössnö..märkte efter ett tag att mattan började kugga över vid gas pådrag. ska det vara på detta vis och varför uppstår problemet...har fått veta att om mattan kuggar över ibland så vet man att den går så lätt som möjligt ???
 

Lidde

Välkänd medlem
1 jan 2000
200
0
16
Sträck mattan lite så blir det garanterat bättre. Det var samma på min Mach 1:a. Mattan ska vara så löst spänd som möjligt men utan att rappa efter, då är det perfekt.

// Lidde :)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Mattan på min Warrior frihänger på största stället ca 20-25 mm och jag har inga som helst problem med överkuggningar. Jag har iofs dragit in balataremmarna fram ca 10 mm mer än standard men jag tror inte att de har någon inverkan.

För säkerhets skull. Kolla W-armen i boggien ordentligt så den inte är knäckt/har sprickor. Det är så mycket vridmoment i motorn så att det tydligen i vissa lägen kan bli så att den framåtdrivande kraften blir så stor att det blir sprickor i den.

Om W-armen är felaktig så åker boggien fram vid gaspådrag vilket resulterar i att mattan blir slack, hur hårt du än spänner den.

Mer info finns här: http://www.rx1.info/viewtopic.php?t=6206