RX1 -03 Går inte på alla cylindrar.

axelf

Medlem
7 feb 2009
6
0
1
Skulle idag starta min RX1a -03, då lät den konstigt. Precis som om det saknades en cylinder. Kraftlös var den också. Kollade tändstiften och då var ett blött, bytte den men ingen skillnad. Har även provat koppla förbi T.O.R.S.
Nämnas kan att jag knappt använt skotern denna säsong, och jag hade nästan slut soppa i den. Tankade därför upp den 12 liter innan jag startade upp den. Verkar som om det saknas gnista på en cylinder eller?
Några tips vad jag kan kolla, eller vad som kan vara fel.

//Axel f

axelf

Medlem
7 feb 2009
6
0
1
Har idag kollat lite bättre, den verkar ge gnista nu när jag kollat. Har även provat skifta "tändhattar" på cylindrarna. Det är 2ans som inte verkar funka. På alla andra cylindrar blir det skillnad i om jag lossar på kabeln, men inte på den cylindern. Kan inte se någon störe skillnad på tänstiften nu att den skulle vara fuktig heller. Kan det vara någon skit som kommit in i den förgasaren att den inte får tillräkligt med soppa? Allt detta blev efter det att jag fyllde på soppa i en tom tank.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Och luftburken sitter som den ska på samtliga cylindrar ? Får inte tjuva luft. Skit i förgasarna är aldrig bra. Och Komptest har du gjort ?

axelf

Medlem
7 feb 2009
6
0
1
Har inte hunnit komptesta den ännu, har kollat anslutningarna från luftfilterburken det verkar vara ok. Det jag hoppas är att den fått något skit från tanken när den var tom. Men det där med förgasare är absolut inte min grej, trångt och jävligt.

batram

Medlem
15 sept 2008
18
0
1
Hade typ samma problem med min då den verkade få för lite soppa :wondering:."Stått hela sommaren utan att jag tömt gasarna"
Öppnade flottörhusen till gasarna, och då var det en o-ring som sitter på huvudmunstycket som hade vittras upp i bränslet och som gjorde att bränslet rann förbi munstycket å märktes ganska tydligt när man skulle gasa på. Köpte nya o-ringar på en slangverkstad. Å nu går den som ett skott igen :becky::becky: