RX1 knackar,variator rengörning..

lippo

Medlem
28 sept 2009
24
0
1
borlänge
låter inget när jag står på tomgång men när jag åker i väg så börjar den knacka...inte ifrån motorn,det kommer från vänster sida fram vid sekundär variatorn....vad kan det vara?? lager? eller är det variatorn?? och är det någon som vet vad/hur jag ska göra när jag ska göra rent variatorerna??
Mycket tacksamm för svar

Mvh Thomas
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Kolla först så att det inte bara har blivit en midja på remmen, kan bli konstiga missljud av det!
Sen så skadar det ju inte att rengöra skivorna heller. T-röd brukar fungera bra.
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
låter inget när jag står på tomgång men när jag åker i väg så börjar den knacka...inte ifrån motorn,det kommer från vänster sida fram vid sekundär variatorn....vad kan det vara?? lager? eller är det variatorn?? och är det någon som vet vad/hur jag ska göra när jag ska göra rent variatorerna??
Mycket tacksamm för svar

Mvh Thomas
hade en warrior förut, och på den var det vikterna...
 

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
låter inget när jag står på tomgång men när jag åker i väg så börjar den knacka...inte ifrån motorn,det kommer från vänster sida fram vid sekundär variatorn....vad kan det vara?? lager? eller är det variatorn?? och är det någon som vet vad/hur jag ska göra när jag ska göra rent variatorerna??
Mycket tacksamm för svar

Mvh Thomas

Hade sådär på min vector er sp förut, precis som "tullus" sa att de blivit en midja på remmen. På min var det att det blivit att remmen ätits upp lite på ena sidan , ca 2cm. Och det gjorde så den hackade/knackade då man körde iväg. Så tips är att kolla remmen först.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kolla glidklackarna på sekundären. Kolla också godset vid dom... du kan ha blivit av med lite metall där om du har otur.