Rx1 mountain boggie i vmax

Mancho

Medlem
7 dec 2012
6
0
1
Har köpt en vmax 700 -99 med en rx1 boggie i monterad enligt förra ägaren,ska säga att jag är helt grön på det här med skoter men jag är tveksam att den sitter rätt för mattan tar i ovankant på dämparen i fram. (se bild) är visserligen inga större märken i mattan men man ser att den har tagit i, finns det några mått på hur den ska sitta? Eller kan man bara flytta ner axeln tills den inte tar i ? Eller bara köra på.

Attachments

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Jag skulle flyttat ner boggien så att dämparen inte tar i. Frågan är om det går att slacka mattan tillräckligt för att sänka den.

Mancho

Medlem
7 dec 2012
6
0
1
Okej behöver jag flytta ner hela fästet eller räcker det att borra ett nytt hål under, sitter ju som en förstärkning ovanför axel som jag gissar sitter där av en anledning.

Mancho

Medlem
7 dec 2012
6
0
1
Hade nog inte tänkt flytta ner den så långt så den hamnar utanför själva förstärkning då blir det för klent , det jag tänkte var på om själva "ostbågsförstärkningen" ovanför axeln behövdes. Gör nog som speedo säger och borra hål under, angående att mäta rätt så upptäckte jag när jag mätte in hur den satt nu så skillde det ca 5-7mm i längsled.