Det är värt dubbla priset för att få en Apex istället för en RX-1 möjligen. Det är chassiförändringarna som är störst, insprutning/förgasare är en liten fråga i sammanhanget. Den moderniserade körställningen är däremot värd mer, men om du går på den äldre RX-1 så får du en mycket fin ledskoter i den gamla sittstilen för inga pengar alls. Motor och köregenskaper är riktigt fina och mattan är väl oftast bytt till en modernare - kanske till och med en 365 cm med 44 kammar.Är det värt dubbla priset för att få en med insprutning isf förgasare?
Vad för typ av led tänker du på?när man blir kung?&vars finns det leder lik e4an.?...säkert så är det en Bra led maskin, men kung???Dåliga dämpare skämmer alla skotrar... Hitta en Apex GT från -08 med Öhlinare, renovera dem och du är kung på leden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Precis, ta detta i rätt trådVisstja, jag glömde att ingen Yamaha någonsin kan vara bra på något...:argh: Håll märkestjafset i avsedd tråd.
(Vill för övrigt minnas att till och med GAMLA RX-1 fick snabbaste tiderna (några förare satte förvånande nog sina snabbaste tider med den) i Snowriders BLS på sin tid, men F7 var betydligt jämnare tidsmässigt med alla förare inräknade. Detta utan Öhlinare och med gamla chassit. Så vill man åka led - vilket frågan gällde - är det en jäkligt bra skoter än idag.)
Utan att veta fakta, men då gäller det deras snabba sträcka. Där passar den ypperligt, hyfsat rak och slät led.Visstja, jag glömde att ingen Yamaha någonsin kan vara bra på något...:argh: Håll märkestjafset i avsedd tråd.
(Vill för övrigt minnas att till och med GAMLA RX-1 fick snabbaste tiderna (några förare satte förvånande nog sina snabbaste tider med den) i Snowriders BLS på sin tid, men F7 var betydligt jämnare tidsmässigt med alla förare inräknade. Detta utan Öhlinare och med gamla chassit. Så vill man åka led - vilket frågan gällde - är det en jäkligt bra skoter än idag.)
Det är ingen crosskoter... så det blir meningslöst. Det är inte dämparna det är fel på, tvärtom är Öhlinarna bland det bästa som går att få tag på. Skall du ha en ledsmiskare i första hand är RX Warrior inte alls någon dum skoter. Med bra matta gör den inte bort sig i pudret heller, vilket alla som provat kan intyga.Kan man inte shimsa om dämparna?
Skulle nog hellre tagit in lynx re 600 eller en f7 eller liknande om jag skulle haft en ledmaskin från för runt 30k