Har en RXL 93 med förgasare istället för EFI. Insugsgummina hade spruckit så jag har bytt ut dem. Efter bytet beter sig den lite mysko tycker jag. När jag startar den så ligger den på ca 2000 varv (innan bytet funka inte tomgång alls) för att efter cirka 1 minut gå upp i 4000 varv. Jag har fortfarande inte rört gasen.
Om jag slår på choken så går varven ner så pass att den lägger av helt.
Då luftburken inte sitter på ser jag att trottlarna inte har rört sig ur sina positioner. Jag har inte avsiktligt ändrat på ngt annat än just bytt insugsgummin. Värt att notera är att det är mer än två år sedan jag hade igång den sist och på de två åren verkar den dunstat torr i förgasarna - vet inte om det kan påverka på ngt sätt. De ser rena o fina ut men jag är inte ngn van mek så jag kan ju ha fel.
Är det någon som kanske har ngt litet tips vad jag ska kolla på för att få ordning på den?
Om jag slår på choken så går varven ner så pass att den lägger av helt.
Då luftburken inte sitter på ser jag att trottlarna inte har rört sig ur sina positioner. Jag har inte avsiktligt ändrat på ngt annat än just bytt insugsgummin. Värt att notera är att det är mer än två år sedan jag hade igång den sist och på de två åren verkar den dunstat torr i förgasarna - vet inte om det kan påverka på ngt sätt. De ser rena o fina ut men jag är inte ngn van mek så jag kan ju ha fel.
Är det någon som kanske har ngt litet tips vad jag ska kolla på för att få ordning på den?