Ryggsäck-svek!?

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Hej yamma-älskare. I våras hade Yamaha en tävling på hemsidan där man kunde vinna en ryggsäck. Jag fick upp ett meddelande där de påstod att jag hade vunnit ett ex. Men inget har hänt - ingen ryggsäck skickad, inget mail, inget brev, ingenting. Är jag blåst? Har någon av er fått någon ryggsäck? Eller blivit lovad??? Hur kontaktar man Yamahas generalagent? Intressant höra om det var en bluff eller om det var seriöst.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
En stor miss!

Ja, den där Joyride-kampanjen gav nog inte Yamaha den publicitet dom ville ha!
Men det var ingen bluff!

Jag var en av dom som fick ett nummer under 100 och har således också fått en ryggsäck, som kan ses på bilderna här nedan.
Men jag tror att det blev något fel på tävlingssidan som fanns på nätet, istället för att meddela att man inte var bland dom 100 första stannade räknaren på just 100 och alla meddelandes att dom vunnit.

Vi ska se om inte skoterleden kan kolla upp om den här teorin stämmer, jag meddelar i.s.f. svaret här.
 

Attachments

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Tack för snabbt svar. Vet du vilket nummer man kan ringa och kolla vad som hänt? Tycker att Yamaha ska hålla vad de lovat, även om det "råkat" bli fel. Dessutom har jag precis köpt en ny Yamaha RS...
 

KJHJ1

Rookie sledder
11 aug 2004
9
0
0
Morvallen
Yamahacenter närmast dig...

Fick också en ryggsäck (nr 36 eller nå´t), men man kan ju inte säga att kvaliten var den bästa. Sprack i en söm och dragkedja till ytterfacket funkade i en vecka....

Man skrev väl ett postnummer under själva registreringen, och man fick hämta ryggan på det Yamahacenter som låg närmast det angivna postnumret. Jag tycker nog att återförsäljaren ska kunna hjälpa till, eller åtminstone förklara varför man inte får någon trots att man "vunnit".

Om alla säckar hållit lika länge som min, kan ni vara glada för att ni inte körde 20 mil för att kvittera ut den.

/KJ
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Ja, närmsta Yamaha-handlare borde ju kunna berätta hur det egentligen gick till, eller i.a.f. ta reda på det.

Ang. kvalitén så ser den ju riktigt bra ut men jag har aldrig använt min (kryper ju i kroppen bara man tänker på att ha ett yamma-märke på ryggen! ;) ) så jag vet inte hur den funkar i praktiken...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Fallet avslutat

Jag har nu till slut fått tag på en kille på Yamaha som rett ut frågetecknen.

Precis som man kunde tro så var det ett tekniskt fel på själva tävlingssidan (som utvecklats av ett företag nere i europa och administrerades från Yamahas huvudkontor i Amsterdam) som gjorde att räknaren hakade upp sig på 100 och visade "Du har vunnit"-meddelandet för alla som svarade rätt på alla frågor.
Det här blev uppmärksammat efter ett tag och då rättat till.

Det var dock bara i själva tävlingen som felet uppstod, resten av systemet fungerade så mailen som skickades till vinnarna gick bara ut till dom som verkligen vunnit, alltså dom 100 första.
Så det är bara ni som fått ett mail där det står exakt hos vilken handlare ni ska hämta ryggsäcken som har vunnit, handlarna har listor över vilka det är så försök inte snika åt er något ni som inte vunnit.

Just efter tävlingen var det ganska många som i tron att dom vunnit besökte sina handlare och frågade efter sin vinst, till tävlingens 100 första vinnare hade handlarna såklart ryggsäckar men Yamaha har därutöver delat ut ca. 150 väskor till folk som känt sig lurade.

Härmed stämplar både Snowmobile/Skoterleden.net och Yamaha fallet som avslutat!
 

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Stopp där...

"Så det är bara ni som fått ett mail där det står exakt hos vilken handlare ni ska hämta ryggsäcken som har vunnit, handlarna har listor över vilka det är så försök inte snika åt er något ni som inte vunnit."


Det där tycker jag var rent oförskämt. Jag fick meddelande på sidan att jag vunnit och försöker inte snika åt mig nåt. Hur ska jag veta att det krävdes ett mail? Fy på dig.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Sorry

OK, det var kanske plumpt skrivet, men tanken var att ingen ska gå till sin handlare nu och tro att dom får en väska bara för att dom hört att Yamaha har delat ut väskor till fler än dom 100 första som svarade rätt på frågorna i tävlingen...

Jag håller med om att informationen var dålig direkt efter tävlingen så att man då besökte sin handlare är inte alls konstigt.