rykte ur cylindern?

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
min zr är svår startad som fan och man måste typ hälla ner bensin för att den ska starta och när jag gjorde de igår så gick den inte igång tänkte att man kan he lite till så kanske den går igång och när jag tar lös tändstiftet så ryker de ur ena cylindern? va äre då för fel ?

fax110

Välkänd medlem
12 dec 2008
189
1
6
Vännäs/Robertsfors
ären en 600 elr 800 elr det spelar ingen roll men på 800 e jag helt säker på att tändningen pajjar var 500mill på var 4 elr 5 skoter så ta upp stiftet och kolla så att du inte måste dra som en tok för att det ska gnista utan dra sakta och tänk på hur lite du egentligen kan dra när du har komp^^

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
min zr är svår startad som fan och man måste typ hälla ner bensin för att den ska starta och när jag gjorde de igår så gick den inte igång tänkte att man kan he lite till så kanske den går igång och när jag tar lös tändstiftet så ryker de ur ena cylindern? va äre då för fel ?
ären en 600 elr 800 elr det spelar ingen roll men på 800 e jag helt säker på att tändningen pajjar var 500mill på var 4 elr 5 skoter så ta upp stiftet och kolla så att du inte måste dra som en tok för att det ska gnista utan dra sakta och tänk på hur lite du egentligen kan dra när du har komp^^

Inte för att vara elak, men man förstår ju inte vad ni skriver då ni inte använder . och , osv... Ca 65 ord i rad utan punkt eller kommatecken. :afraid: Jobbigt!

Angående skotern, så är det inte ett problem att det ryker ur cylindern. Ta ett komptest och återkom med resultatet. Har du choke eller primer? Rengjort förgasarna nyligt?

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
jag har chock och ja jag rengjorde förgasarna dagen före för att den fick för mycke soppa på ena tändstiftet

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Att det röker ut sylindrarna är väl inte så konstigt, det är ju inte brandrök som kommer direkt utan det är luft/bensingas