Fick det brevet också, ProX2 700 -04.
Vette faan om jag orkar bry mig. Kommer inte exakt ihåg felet nu men var det inte nått med att påfyllningstratten hade spruckit och det läckt lite där?? Känns som att man kan ha koll på det och har det inte hänt på 5år varför skulle det göra det iår.
Men största anledningen till att jag funderar på att skita i det är för att jag inte litar på verkstad plus att jag inte vill vara utan skoter halva vintern.
Alternativet är ju just att jag får ut tanken själv och byter. Då gör jag det direkt. Men om jag ska måsta lämna in den får det nog vara.Har bytt på min skoter själv en Pro XR 800 -04 hur enkelt som hellst tanken ser man ingen fysisk skillnad på. Allt passar rakt av !
Enligt en ÅF jag pratade med häromdagen är det "livstidsgaranti" på tankåtgärden eftersom det är en säkerhetsfråga. Finns det inte registrerat att det är gjort så fixar ÅF det även om det går tio år. De flesta tankarna blir bara inspekterade och andra tankar har bytts ut.Jag vred av påfyllningsröret på min pro xr 800, för 3 år sen, och jag for till återförsäljaren och han va då inte knusslig utan skakade fram en ny tank + tillhörande förstärknings kit till det, även fast garantin egentligen gått ut på maskinen. Gamla tanken fick jag behålla. Sedan på sommaren komm papper i brevlådan att det var service meddelande på alla 04-05. Däremot var det nog aldrig nått meddelande på rostfria avgasventiler till ves 800an vad jag minns och det kan man ju tycka att det skulle ha varit.