Man undrar ju vad det är för fel på en del...
En god vän till mig har på en vecka kört 80 mil för att titta på 2 skotrar. Den ena en -07:a, 300 mil, den andra en -08:a, 500 mil.
-07:an skulle vara i bra skick, men: krockad med älg, krockad med annan skoter, mattan slut, fotstegen ishackade så att det var feta hack på fotstegen. Fotstegen ja, buckliga och vågiga.
-08:an skulle vara i bra skick, men: motorlampan lyste och motorn skramlade. Trots att det plötsligt kröp fram att motorn skulle vara "renoverad"...vid 500 mil...
Okej, folk får väl missköta och köra sönder grejorna bäst de vill, men det vore bra om man
berättar om skicket innan folk kör 50 mil i onödan! :evil::evil:
Själv åkte jag för två vintrar en 25-milatripp för att titta på en "tjejkörd" maskin, som visade sig vara körd av på mitten och ihopbultad med plattjärn och M8-bultar....
(PS. Om nån av ovanstånde säljare känner igen sig, skriv inte här. Det finns roligare sätt att göra bort sig på.)
En god vän till mig har på en vecka kört 80 mil för att titta på 2 skotrar. Den ena en -07:a, 300 mil, den andra en -08:a, 500 mil.
-07:an skulle vara i bra skick, men: krockad med älg, krockad med annan skoter, mattan slut, fotstegen ishackade så att det var feta hack på fotstegen. Fotstegen ja, buckliga och vågiga.
-08:an skulle vara i bra skick, men: motorlampan lyste och motorn skramlade. Trots att det plötsligt kröp fram att motorn skulle vara "renoverad"...vid 500 mil...
Okej, folk får väl missköta och köra sönder grejorna bäst de vill, men det vore bra om man
berättar om skicket innan folk kör 50 mil i onödan! :evil::evil:
Själv åkte jag för två vintrar en 25-milatripp för att titta på en "tjejkörd" maskin, som visade sig vara körd av på mitten och ihopbultad med plattjärn och M8-bultar....
(PS. Om nån av ovanstånde säljare känner igen sig, skriv inte här. Det finns roligare sätt att göra bort sig på.)