Sämsta starten på säsongen (lång text) Xtrim 800r -10
Han köra två vändor på en åker och när jag skulle ut på den tredje slirade remmen till och det började ryka. Tänkte fan det va den remmen men det fortsätte ryka och tempen steg, skulle vända tillbaka men det va skråland och puder så remmen slirade för mycket fick vända där det va platt och när jag åkte tillbaka i samma spår så jag "blodet/kylarvätska"
Den började varna för övertemp och jag kom fram och stannade av den fast motorn fortsatte gå ett litet tag även om jag ryckt pluggen.
Där stog jag med en skoter som var nyrepad innan det blev bortställd, inte ens inkörda cylindrar och kolvar.(Fanns inte kvar nå snö när dom va klar på verkstan så det ställdes undan direkt)
Det bara rann å bubblade tills det inte fanns nå kylarvätska kvar. När den hade svalnat och runnit av sig krängde vi av remmen å slet in den i garaget och började riva lite smått för att hitta läckan. Mina tankar var att det måste va nån slang som dom glömt dra åt. Tillslut hittade vi läckaget.
I framkant nere på motorn sitter det en vinklad anslutning på blocket. I packningen mot blocket där tryckte det ut. Jag har inte gjort nå mer än att konstatera vars felet är. Om packningen är paj eller om det är dåligt åtdraget vet jag ej
Jag har haft ett rent helvete med min verkstad då skotern har varit på rep två gånger förra säsongen. Första gången missade dom att oljepumpen var trasig så dom tog på sig hela kostnaden för andra repet men hela säsongen blev förstörd också.
Så nu är frågan:
Är det lätt att byta eller måste jag ut med hela motorn för att komma åt?
Borde verkstan stå för kalaset?
Jag blir så jävla less å vill bara sälja men inte stå utan skoter heller :/
Han köra två vändor på en åker och när jag skulle ut på den tredje slirade remmen till och det började ryka. Tänkte fan det va den remmen men det fortsätte ryka och tempen steg, skulle vända tillbaka men det va skråland och puder så remmen slirade för mycket fick vända där det va platt och när jag åkte tillbaka i samma spår så jag "blodet/kylarvätska"
Den började varna för övertemp och jag kom fram och stannade av den fast motorn fortsatte gå ett litet tag även om jag ryckt pluggen.
Där stog jag med en skoter som var nyrepad innan det blev bortställd, inte ens inkörda cylindrar och kolvar.(Fanns inte kvar nå snö när dom va klar på verkstan så det ställdes undan direkt)
Det bara rann å bubblade tills det inte fanns nå kylarvätska kvar. När den hade svalnat och runnit av sig krängde vi av remmen å slet in den i garaget och började riva lite smått för att hitta läckan. Mina tankar var att det måste va nån slang som dom glömt dra åt. Tillslut hittade vi läckaget.
I framkant nere på motorn sitter det en vinklad anslutning på blocket. I packningen mot blocket där tryckte det ut. Jag har inte gjort nå mer än att konstatera vars felet är. Om packningen är paj eller om det är dåligt åtdraget vet jag ej
Jag har haft ett rent helvete med min verkstad då skotern har varit på rep två gånger förra säsongen. Första gången missade dom att oljepumpen var trasig så dom tog på sig hela kostnaden för andra repet men hela säsongen blev förstörd också.
Så nu är frågan:
Är det lätt att byta eller måste jag ut med hela motorn för att komma åt?
Borde verkstan stå för kalaset?
Jag blir så jävla less å vill bara sälja men inte stå utan skoter heller :/