Sänka boggi MXZ 583-96 för plats med 44matta?

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Tjena! Håller på att bygga om skotern lite nu inför vintern. Det är en MXZ 583 med 670 motor och S2000 chassi från 96. Skall då smälla dit en 44matta och non-slip hjul 8 kugg, och skall då ge mig på att sänka boggin lite för att få plats med den. Har ca 5mm tillgodo bak till kylarna med en 38matta innan kammarna tar i. Då till mina frågor.

Räcker det om jag sänker boggifästet bak med ungefär 2.5-3 cm utan att sänka fram med eller måste jag sänka fästet fram med?
Måste jag flytta fram infästningen bak då? Eller skall jag flytta bak infästningen? Eller kan jag behålla fästena på de ställen dom gamla satt och bara sänka ner hålet några cm bak?
Hur blir det med attackvinkeln? Eftersom skotern är ganska framtung sedan förut.
vad skall jag använda för popnitar och storlek på dom? Har fått tag i 3mm plåt som jag skall använda.
Finns det någon chans att skenorna tar i drivhjulen?
Finns det några mått som jag skall gå efter då dom nya drivhjulen skall pressas dit? Finns inga hos ÅF att gå efter.

Vill ha så mkt hjälp, tips och bilder som jag kan få:ciao:

Har kikat runt på forumet X antal timmar, men hitta inget konkret om detta:eek:hwell: