Vansinne att köra på vatten med insprutningsmaskin enl mig.
Plocka bort bränsletank tömma den plocka isär bränslepump och tömma den.
Helst byta gasvajer, dock bör det räcka med att smörja den om du har vajersmörjare. Kan det ha kommit olja i oljetanken från luftningsslangen så ska du tömma den och i med ny olja och kör konserveringsprogrammet många gånger så det verkligen inte är nått vatten kvar i oljetanken.
Tömma kedjehuset helt och i med ny olja.
Alla kontakter ska plockas isär och blåsas ur.
Har det krypit in vatten i mätaren så är den nog skrot nu tyvärr.
Allt detta skulle varit gjort samma dag som du tog upp den ur vattnet.
Varför skulle det vara så hemskt att sänka en insprutare, Vad är det som är så mycket bräckligare än en förg.modell?
Dagens insprutare har varken mer komponenter eller mer elektronik än vad som finns på en likvärdig förg.modell. Största skillnaden är väl iprincip ett X antal spridare beroende på modell som hursomhelst är så pass kapslade att vatten näst intill omöjligen kan tränga in i styrkretsen.
Bränslet i tank har i princip samma viskositet som vatten, så att plocka isär bränslepumpen är väl ändå fruktansvärt onödigt då den jobbar under samma förhållanden i vatten som i bränsle, rost är inget du behöver oroa dig för sålänge bränslet byts ut omgående och körs efteråt.
Rent konkret så sker samma efterarbete på en insprutare som en förg.