Outar lite mer info om den och varför den är värd sin slant.
860cc R-Verksta'n motor med lösa förbränningsrum, nya kolvar, inte inkörd. Den portade RKT827 an var grym, la nästan 400mil på den, men ifall olyckan skulle varav framme, så är det 1veckors leveranstid på rätt kolv. Detta vill man inte riskera. 860'n använder std kolvar som är väldigt enkla att få tag på.
Urfräst vevhus så att den har oljesmörda lager på veven
Veven helrenoverades med nya lager i fjol vinter. (36mil)
Rätt ny magnapull, ca 60 mil sen jag köpte den, inte renoverat en gammal utan en ny magnapull.
TRA III Racing primär variator.
Dynamo Joe Variator kitt, fjäder, helix och Dalton pin kit.
Slip gear, dvs race slirdrev i kedjehuset.
Vänstergas
Bukskydd
Avlägsnat krängningshämmare.
förlängd till 365
Challenger extreme matta 3" pitch, 64mm kammar.
SLP PP skidor.
440 förstärkningar i bulkheaden.
framflyttad styrstång till främre läget.
Aluminium gasblock.
RSI handtag och styrhooks.
200mm styrhöjare.
NASCAR mod, dvs roterat varvräknar hus.
Oljepumpen borttagen, så att du får rätt mängd olja.
T- stat bort plockad, jämnare motortemp,
Kylarvatten temp vätaren förbi passerad, liknande mulles mod. Annars boxen tändningen och så åker du omkring med en lägre tändning som ger dig ca 9hk mindre.
Svart frontbåge.
Röd eller Gul plast.
Extra ljus. Bra vid puderkörning i januari mörker då lyktorna hamnar under snön.
Hålsågade fotsteg i fothålkarna så att de går att sparka ur snön.
Vänt vändhjulen så att den gula sidan kommer innåt, så hjulen är inte lackade svarta.