Saknar nyckel, Indy 400 -88

haapis

Medlem
9 dec 2008
20
0
1
Haparanda
Hej har ingen nyckel till min Polaris Indy 400 -88
men har tändlåset kvar, kan jag föra in låset till ngn nyckel affär och dom gör en nyckel till låset?
om man kan hur mycket kostar det typ?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: Kan Man?

"Kan Man" göra en sämre rubrik :rolleyes:

Dock tror jag inte det går att göra så.. eventuellt att det kanske kan stå nått nummer på/i tändningenlåset som man kan använda sig av för att få fram en nyckel.. Vet inte hur det är på skotrar men så är det iaf på bland annat ford sierra.

hägglund81

Medlem
22 apr 2007
46
0
1
skellefteå

har för mig att det är samma nyckel till dom flesta gamla polarisar typ sport,trail 400,har haft såna och det har varit samma nyckel till dom.annars så kostar ett nytt lås lika mycke som en ny nyckel

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna

Koppla förbi tändningslåset och använd bara en killswitch eller liknande, mycket enkelt och praktiskt

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden

Är som nån skrev tidigare samma nyckel till de flesta äldre polaris är även samma till en del snöslungor,åkgräsklippare och båtmotorer så gå bara in till närmaste Polaris ÅF så fixar dom en ny nycke till dig brukar kosta en 50 lapp eller så.

Engbergarn

Välkänd medlem
18 maj 2008
134
0
6
Östersund

Minns du hur många "Prickar" du hade på nykeln?
Förut körde ju Polaris med nycklar med olikt många prickar på, har för mej att det fanns 5 elr 6 olika.;)

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna

Bara ta nyckeln från någon anna indy, i princip identiska på alla utom de med elstart. eller köp en ny av handlarn inte alls dyra.

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur

Som sagt de passar från de flesta äldr polarisar, två polare provade förra vintern.
Ska du köra en ny går det väl på 100:- drygt. Köper du av ÅF så blir det nog itne billigare...

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
polaris iallafall dom äldre har 5 olika nycklar som du kan skilja på hur många prickar det finns alldeles vid polarisstjärnan på plasten,så i princip så om du skaffar dig alla dom 5 nycklarna så passar någon av dom ditt lås .

t42_

Aktiv medlem
14 jan 2008
88
0
6
Kiruna
Gör som MatsT sa, om du inte har någon polare med en äldre polaris. Så kan du ju prova och sen kopiera den.

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Annars går det att bara dra ur sladden till tändningslåset. Funkar då på min indy 650 iallafall. Finns ändå inget stöldskydd och tala om, så är du körsugen så funkar det.