Samma framvagn på mm, srx, sxr...?

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
MM är smal.
Srx är låg.
Sxr är lika hög som MM men med samma bredd som Srx..

Dumma mobil!

Srx och Sxr har fullbredd, just under 110cm alltså. Men Srx är lägre fram än Sxr.
MM är smalare, men hur mkt vet jag inte.

Blev kanske rörigt de där.

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Okej, när jag fattade:)
Men jag körde in i en stubbe i söndags (ska aldrig mer köra i mörkret!:mad:) så den blev kvaddad på höger sidan. Nu måste jag få tag i en ny trailing arm och tvärstagen, men jag kan alltså inte köpa från en srx eller sxr. Men är det samma framvagn på mm 00-02? :)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Tvärstag lr kontrollstag som det heter är längre på sportmaskinerna. Bärarmen är samma, inte helt 100 på de.
Borde finnas billiga piratgrejor till dessa årsmodeller nu, typ Duells, Rinab och allt-vad-dom-nu-heter säljer dessa delar du söker med säkerhet.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Ursäkta om jag kanske bryter tråden, men bör väll kanske vara lite relevant. går det alltså att stoppa MM framvagn på en SRX

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Kan jag ta trailingarmen från en vmax sx-97 - 98? :) om nån har en trailingarm som passar släng gärna iväg ett pm, är väldigt intresserad!

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag kapade sönder min trailingarm på SXRen å rätade ut å svetsade ihop. Riktade även tvärstag och styrstag. Men om man gör det ska man undvika att förstärka för då går det sönder nån annanstans.