sbo hawk?

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
tja, jag såg nu att det poppat upp en snohawk på blocket för 50 000 kr och då jag söker skoter efter att jag får sålt F5an min vill jag veta hur en sådan är att köra. har inte tänkt köpa den bara för att jag blev nyfikten på hur dom är

Hur är snohawk? är det som en vanligt skoter baara annorlunda hehe, alltså du kör på smma ställen som med en vanlig skoter och hur är dom på led osv osv

ni som äger en eller provat dela med er av erfarenheterna, blev lite små intresserad

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
vad jag har hört så är dom inte så roliga efter leden men grymma som f*n i lössnö, går ju som att vicka den precis hur du vill:)

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Körde en i helgen ! Jäklar vad kul det var i djupsnön!
I djupsnön gick den att lägga omkull hur som helst och leka å busa med! Provade den inte efter leden men den lär väl funka där också!

Mvh

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Jag har själv en Snowhawk 600.

Förmodligen det roligaste jag gjort med kläderna på!

I lössnön är de som alla säger, dom är grymma!:rock::rock::rock:

Ledkörning är inte några som hellst problem med! MEN(!) på de äldre (som den du hittade för 50 000kr) så är det en annan lösning av skidinfästningen som gör att de blir mycket mer "nervösa" vid ledkörning. Och det är förmodligen den gamla modellen av skida so ser ut som en båt med fem st styrstål.

Jag har inga problem att hänga med på leden.

Det enda som jag tycker är sämre med en hök jämfört med en vanlig skoter är att köra på is & dyl.

På grund av ekonomiska skäl har jag annonserat ut min älskling.
Snowhawk

Jag kan prata mig varm om de här maskinerna. Dom är grymma!