Schimsbrikor i rodsen - SRX

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Hej jag undrar om man byter ut ena Schimsbrikan i rodsen på min srx får ja lättare skid tryck då så att ja kan få upp den på mattan?

vilken ska man byta den övre eller den undre brickan?
den undre är större en den övre.
MVH//Martin

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
Sv: Schimsbrikor i rodsen

det är det övre du ska byta brika i.
jag märkte då inte någon skilnad när jag tog bort dom.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna

Märkte inte heller någon skillnad, å jag tog bort brickan helt på övre gapet. Lite kanske men inte är de nämnvärt. Själv funderar jag på att stoppa in justerbara rods från en rx1:a. Yamahas egna som man justerar med verktyg, hittade på en skoterskrot.

//Jim

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com

Lånar tråden lite här.
Jag har schysterbara rods på min Yamaha Sxr 600-02! sitter det de orginal på dem?

För de är jävligt skönt att ha, STOR skillnad i lössnö blir det sen bara kliva av skoter skruva nån sek. å den går som en gud på leden..

//Rasmus:cool:

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna

Lånar tråden lite här.
Jag har schysterbara rods på min Yamaha Sxr 600-02! sitter det de orginal på dem?

För de är jävligt skönt att ha, STOR skillnad i lössnö blir det sen bara kliva av skoter skruva nån sek. å den går som en gud på leden..

//Rasmus:cool:
Är inte orginal, är antingen quikrods eller dom justerbara som Yamaha gjorde på senare tid till pro-action boggien.

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn

Märkte inte heller någon skillnad, å jag tog bort brickan helt på övre gapet. Lite kanske men inte är de nämnvärt. Själv funderar jag på att stoppa in justerbara rods från en rx1:a. Yamahas egna som man justerar med verktyg, hittade på en skoterskrot.

//Jim

Fick du tag på Rx1 Rods ?