Tjenis!
Håller fortfarande på att mixtra med variatorerna.
Drevning
Orginal 22/40=1.82
Nu 20/41=2.05
Primär variator
Original Fjäder svart/grön :7042083 120-340
Kör nu: SLP 140-340/Blue/Pink
Original vikt 10-60
Kör nu team rooster justerbara 65g
Sekundär:
Orginal Fjäder: LH, svart :7043063 155-222
Kör nu team rek: red/darkblue 210181 140-200 med plastbrickor.
Nu har jag fått växlelvarvet att ligga på 8000-8050
Men det känns som att den skulle kunna "slänga i växlarna" betydligt fortare.
Är det dags att jobba med helixen då?
Helixen i sekundären är original
Helix 56/42-36 art 5134095.
Hur ska jag tänka?
Jag kör 80-90 % på led.
Om vi tänker en helix till att bara kör lössnö och en för bara kör dragracing.
Bara för att förstå skillnaden mellan helix.
Tacksam för alla svar
Håller fortfarande på att mixtra med variatorerna.
Drevning
Orginal 22/40=1.82
Nu 20/41=2.05
Primär variator
Original Fjäder svart/grön :7042083 120-340
Kör nu: SLP 140-340/Blue/Pink
Original vikt 10-60
Kör nu team rooster justerbara 65g
Sekundär:
Orginal Fjäder: LH, svart :7043063 155-222
Kör nu team rek: red/darkblue 210181 140-200 med plastbrickor.
Nu har jag fått växlelvarvet att ligga på 8000-8050
Men det känns som att den skulle kunna "slänga i växlarna" betydligt fortare.
Är det dags att jobba med helixen då?
Helixen i sekundären är original
Helix 56/42-36 art 5134095.
Hur ska jag tänka?
Jag kör 80-90 % på led.
Om vi tänker en helix till att bara kör lössnö och en för bara kör dragracing.
Bara för att förstå skillnaden mellan helix.
Tacksam för alla svar