sekundär polaris indy 500

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Men vafan.. nog ska de passa :p Det e ju bara att prova!
Vad är fel på den nuvarande då?

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
dom är vad jag vet ganska lika... det vill säga dom passar på sekundäraxeln, men jag skulle nog flytta över åtminstånde sekundärfjädern, från 500 variatorn... men allt går å prova

lynx_500_80

Medlem
22 okt 2006
48
0
1
Myckelgensjö
har kommit fram till att det är lagrena på axeln närmast sekundären som är tras! glappar uta he******e! är det svårt att byta dom? måste man plocka isär myckey? måste jag byta flera lager sammtidigt? ända problemet nu är att jag får fan inte av sekundär satan :mad:

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Kommer precis upp från garaget där jag har haft isär min sekundär för rengöring å spänna fjädern.... om det är svårt?? hmmm näää... bara du har en stor segersäkringstång och tre händer när du sätter ihop den... nåja om du är ensam så kan det va lite knixigt å få till

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
om man läser riktigt så är det alltså sekundäraxel lagret som är kass... det sitter en ring mot lagret och axeln med ett par isexskruvar i, du måste lossa dom och knacka på ringen så den lossnar. annars så lossnar inte lagrel från axeln, det är samma sorts lager som till drivaxeln.. sen är det bara å lossa lagerhållarna och pilla ut lagret