Sekundär variator som sitter fast

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
God morgon!
Jag har tänkt att börjar titta över bettan innan vintern :D, allt fungerar klockrent förutom sekundär variatorn. Får inte lös den hur jag än har försökt och i vintras åt han remmar som f-n och vid en närmare koll så skulle jag behövt linjera in variatorerna. Är det någon som har ett bra och vettigt förslag på hur jag kan få lös den?

plingan

Aktiv medlem
2 apr 2006
72
0
6
Jämtland
God morgon!
Jag har tänkt att börjar titta över bettan innan vintern :D, allt fungerar klockrent förutom sekundär variatorn. Får inte lös den hur jag än har försökt och i vintras åt han remmar som f-n och vid en närmare koll så skulle jag behövt linjera in variatorerna. Är det någon som har ett bra och vettigt förslag på hur jag kan få lös den?
Säger bara gummiklubba så händer det nåt me variatorn.

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
värm fösiktigt med blåslamp eller liknande och 5-56 eller någon annan smörjolja, det drar in när det kallnar, ta det lungt så kanke du får lös den hel .Lillbrorsans rmk var dock bortom all räddning;)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Usch säg inte att det inte gick å rädda :eek: för jag kommer säkert å få köpa nya dela å kapa ut den som jag har. Jag har provat allt förutom att värma, ska försöka få tag i en gassvets åsså köpa mig en större gummiklubba. det är ju sjukt hur mycket det kan sitta :eek: ps. sista gången jag fösökte nu så gick det en hel antirostoljespray :D

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
ta gummi klubban och slå så långt in mot centrum på variatorn som går.
Annars så kan du ju prova med järnspettet har sett en KÄND dragracing åkare på skoter tagit lös variatorer på de viset.