sekundär variator

N

N_w

hej är man se få ihop helixen och låsa de utan en fjädercompressions verktyg? på en mxz 600 för fjädern är vell ganska så styv?:p

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. köp en grov gängstång med mutter och bricka, köp en järnbit 200x20*3mm bocka den som ett U och borra hål i den mittersta deen, den som blir kortast.

Och voala, du har nu ett verktyg som tillsammans med ditt skruvstäd gör att du enkelt monterar isär och ihop sek variatorn.

..inte ett U med runda kanter, bocka med 90gradiga hörn. |_|

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
.. köp en grov gängstång med mutter och bricka, köp en järnbit 200x20*3mm bocka den som ett U och borra hål i den mittersta deen, den som blir kortast.

Och voala, du har nu ett verktyg som tillsammans med ditt skruvstäd gör att du enkelt monterar isär och ihop sek variatorn.

..inte ett U med runda kanter, bocka med 90gradiga hörn. |_|
Har lite svårt att förstå bockningen och poängen med den. Har du någon bild?
Idén låter bra, jag ska stjäla den av dig! :)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Billigast: Ja
Enklast: Nej....

Dessa verktyg är ju skitenkla medan är man två så måste man antingen vara van eller så får man kämpa första gångerna...

N

N_w

hej alla. jag grejjade detta utan något problem, tog bara en m8 8.8;as gängstång som jag svetsade fast på en platta sen böjde jag en 8mm:ers platt gärn som jag riktade in så den passade i helixen. Gick skit bra gick på 10min att punkta i hop skiten och helt klart lika bra som en fabriks gjord som passar till att pressa primärfjädern. Här får ni en bild på mitt exemplar men (slarvigt gjord) tack ändå!:hello:

: