sekundären glappar

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
pillade lite på skotern idag och märkte att sekundären glappar om man tar tag i den och drar åt sig längs axeln , ska den göra det ? isåfall hur mycke ? mätte med skjutmått och den glappar ca 4mm :confused: bulten sitter som den ska eller sitter fast iaf, e inte så bra på skotermek än
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Allt är som det ska vara, Sekundären ska kunna vandra efter axeln för att linjera remmen vid utväxling.
 

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
aha ok skönt , polarn har en likadan skoter switchback 800 2011 hans glappar me men inte lika mycke ca 2mm va därför jag undrade vill inte ha nå strul i gördalen när vi ska dit
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Enligt spec. ska den glappa 1,5mm men gör inget om man har lite mera om man inte upplever problem.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
hmm ska ju in på 160 mila servicen då får dom kolla på det tror jag, tackar för hjälpen
Först kollar man och ev. justerar linjeringen med shimsen/brickorna bakom sek.
efter det är ok ställer man så den blir flytande med brickorna på bulten.
Be dom kolla när du ändå har in maskin men har du inga problem så skulle jag inte ändra nått.
 

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
har inte märkt nåt problem eller oljud men man vill ju ha ordning på grejorna och jag e inte så duktig på skotermek än,skit bra att kunna fråga här och få lite hjälp tackar för det