Gör rent ordentligt. Min sek. var ordentligt skitig och kärvade duktigt. Kom ihåg förspänningen på fjädern.. Jag glömde det och vi kan väl säga att skotern gick väldans konstigt.. Har för mig att helix och fjäder ska vridas ett halvt varv.
Har precis gjort det på min. Kom bara ihåg att kolla vilket hål fjädern sitter i innan du lyfter bort helixen! Det är inga svårigheter annars.. bara lite bökigt!
[Uppdaterat: Senast editerat den 04-Feb-04 kl 12:11 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 04-Feb-04 kl 10:33 AM (CET)]Kom ihåg att sätta tillbaks likadant,dom är balanserade och gör som dom andra skrev samt byt glidknapparna.
Smörj upp axeln som helixen sitter på för den kan fastna så ända in i h....te.
Kolla så att det är slätt på helixens glidytor(kammen)så glidknapparna går lätt annars putsa försiktigt med scotch-brite eller liknande.
Finns fyra hål, vilket hål gör så att fjädern spänns mest, ska man då vrida helixen ett halvt varv också så den kommer in på nästa glidklack så att säga?
Hål 1 är det minst spända läget och hål 4 är läget då fjädern är som mest spänd. När du sätter tillbaka helixen så vrider du bara den så att du får motstånd tills den hamnar i det första läget så att säga... Om du tittar så ser du var den ska ner. Hoppas det var typ det du undrade över?